کد خبر: 673716
تاریخ انتشار :

سیل انتقاد‌ها به سوی ژنرال؛ این ستاره‌ها چرا نیستند؟

فهرست تیم ملی در شرایطی اعلام شده که انتقاداتی نسبت به انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی وارد است.

سیل انتقاد‌ها به سوی ژنرال؛ این ستاره‌ها چرا نیستند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سخنگوی فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد که فهرست تیم ملی تا روز بیست‌وهفتم اسفندماه اعلام خواهد شد، اما دقایقی بعد از اظهارات او بود که نام ۳۲ بازیکن موردنظر امیر قلعه‌نویی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا زودتر از موعد اعلام شده، قلعه‌نویی از منتخبان خود برای برپایی اردو در فیفادی ماه مارچ رونمایی کرده باشد.

امیر قلعه‌نویی لیست ۳۲ نفره تیم ملی را با دعوت از چند پدیده غیرمنتظره چینش کرد؛ آن‌هم در شرایطی که چند ستاره که پیش‌بینی می‌شد نام‌شان در فهرست تیم ملی باشد، جایی در بین منتخبان سرمربی جدید نداشتند تا همین مسئله باعث انتقاد تند برخی هواداران در فضای مجازی شود. بیشترین انتقاد به قلعه‌نویی از سوی هواداران استقلال بود، چون آن‌ها معتقد بودند که بیش از ۳ استقلالی شایسته حضور در تیم ملی بوده‌اند.

انتقاد استقلالی‌ها؛ «قایدی» کجاست آقای سرمربی؟

قلعه‌نویی در فهرست ۳۲ نفره خود برای انجام ۲ بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا، از ۳ بازیکن استقلال دعوت به عمل آورده است؛ حسین حسینی، روزبه چشمی و محمد محبی. سرمربی تیم ملی در شرایطی به سراغ دعوت از ۳ بازیکن آبی‌پوش رفته است که آبی‌ها در نیم‌فصل دوم، تهاجمی‌ترین تیم لیگ بوده‌اند و توانسته‌اند نه‌تن‌ها اختلاف ۸ امتیازی‌شان با پرسپولیس را جبران کنند، بلکه حالا با یک امتیاز بیشتر در رتبه دوم جدول و در فاصله ۳ امتیازی تا صدر قرار دارند.

هواداران استقلال شب گذشته به شدت علیه فهرست اعلامی از سوی امیر قلعه‌نویی موضع گرفتند. آن‌ها اعتقادشان بر این بود که در خط دفاعی، عارف غلامی لیاقت حضور در تیم ملی را داشته و در خط هافبک هم، آرش رضاوند به عنوان سومین پاسور برتر فصل می‌توانسته در فهرست امیر قلعه‌نویی باشد. مهم‌ترین نقطه ابهام فهرست تیم ملی، عدم دعوت از مهدی قایدی است، آن‌هم در شرایطی برخلاف اردوی قبلی پیش از جام جهانی، قایدی در اوج آمادگی است و چشم‌پوشی سرمربی تیم ملی از شرایط فنی ستاره آبی‌ها در نوع خود جالب‌توجه است.

ابوالفضل جلالی دیگر استقلالیِ حذف شده از فهرست تیم ملی بود. بازیکنی که در دوره کارلوس کی‌روش، به چهره محبوب این سرمربی پرتغالی تبدیل شد و حتی در جام جهانی هم برای تیم ملی در مصاف با آمریکا به میدان رفت، اما دور شدن او از مرز آمادگی ایده‌آل و سکونشینی در استقلال باعث شد تا جلالی شانسی برای همراهی تیم ملی در فیفادی ماه مارچ نداشته باشد.

سورپرایز ویژه در خط دروازه

امیر قلعه‌نویی در خط دروازه، یک سورپرایز جالب‌توجه برای هواداران فوتبال داشت و در شرایطی که در آخرین اردوی تیم ملی، علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، پیام نیازمند و امیر عابدزاده حضور داشتند، اما سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا برای اردوی پیش‌رو روی نام عابدزاده خط قرمز بکشد و با وجود آنکه او در حال حاضر در لالیگا ۲ اسپانیا مشغول به فعالیت است، اما از حسین پورحمیدی دعوت کرد تا بعد از مدت‌ها خبری از عابدزاده در دروازه تیم ملی نباشد و این دروازه‌بان لژیونر جایگاهش را در فهرست تیم ملی از دست بدهد.

مصدومیت‌هایی که دستِ ژنرال را بست

قلعه‌نویی در خط دفاعی هم انتخاب‌های جالب‌توجهی انجام داده است. در کنار عارف غلامی، غیبت مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی اتفاق غیرمنتظره‌ای بود که در فهرست تیم ملی رخ داد؛ البته که نگاهی دقیق‌تر به شرایط نشان می‌دهد که حسینی به دلیل مصدومیت در دیدار‌های اخیر کایسری‌اسپور غایب بوده و پورعلی‌گنجی هم بعد از مصدومیت شدید در دیدار با سپاهان، عازم قطر شده تا بتواند با سرعت بیشتری پروسه درمانی خود را دنبال کند.

سرمربی جدید تیم ملی در فهرست خود البته اشاره‌ای به نام مجید حسینی و سامان فلاحِ مصدوم داشته و حتی از محمد عمری هم به عنوان یکی از بازیکنان مصدوم یاد کرده، اما خبری از نام مرتضی پورعلی‌گنجی نیست تا قلعه‌نویی نشان بدهد برای اردوی پیش‌رو برنامه‌ای برای دعوت از مدافع پرسپولیس نداشته است.

امیر قلعه‌نویی ۲ ستاره دیگر را هم به دلیل ناآمادگی در فهرست خود جای نداده که در نوع خود جالب‌توجه است؛ علی کریمی و اللهیار صیادمنش. کریمی در سپاهان سابقه همکاری با قلعه‌نویی را دارد، اما مصدومیت و دور بودن از فرم ایده‌آل باعث شده تا او جایی در فهرست تیم ملی نداشته باشد و صیادمنش هم با وجود بازگشت به ترکیب اصلی هال‌سیتی، نتوانست رضایت ژنرال را جلب کند تا در خط حمله به جای او، از بازیکنی مثل محمدحسین اسلامی دعوت به عمل آید که در نوع خود اتفاق عجیب و غیرمنتظره‌ای بود!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها