کد خبر: 673878
تاریخ انتشار :

رهبران اتحادیه اروپا به دنبال حمایت‌های نظامی بیشتر از اوکراین هستند

رهبران اتحادیه اروپا قرار است توافقی را با هدف ارسال ۱ میلیون گلوله توپخانه‌ای به اوکراین طی ۱۲ ماه آینده جهت کمک به این کشور امضا کنند.

رهبران اتحادیه اروپا به دنبال حمایت‌های نظامی بیشتر از اوکراین هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته چندین دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، این توافق سریع چندی پیش در نشست وزیران خارجه و دفاع به تصویب رسید.

کایا کالاس، نخست وزیر استونی با اشاره به کمبود مهمات اوکراین گفت: ارسال سریع مهمات به اوکراین در حال حاضر "ضروری" است زیرا چنین اقدامی تغییری را در روند جنگ ایجاد می‌کند.

همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: موافقت کشورهای عضو این اتحادیه را برای پیشنهادش مبنی بر ارائه یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) به منظور تشویق کشورهای عضو جهت تهیه گلوله‌های توپخانه‌ای از ذخایر خودشان به‌دست‌ آورده است.

همچنین یک میلیارد یورو دیگر نیز برای دستورات جدید و تشویق کشورها برای همکاری نسبت به خرید این مهمات استفاده خواهد شد.

جدای از این مورد، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه گفت، اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو دیگر به عنوان "کمک مالی کلان" به اوکراین اختصاص داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار که شامل مهمات ویژه موشک‌اندازهای هیمارس است، به اوکراین ارسال خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها