کد خبر: 674068
تاریخ انتشار :

واکنش آمریکا به گزارش «وال استریت ژورنال» درباره همکاری نظامی ایران و روسیه

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش ادعایی روزنامه «وال استریت ژورنال»، گفت که اگر خبر همکاری تازه ایران و روسیه در زمینه تجهیزات سایبری و نظامی درست باشد، مایه نگرانی است.

واکنش آمریکا به گزارش «وال استریت ژورنال» درباره همکاری نظامی ایران و روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش ادعایی روزنامه «وال استریت ژورنال»، گفت که اگر خبر همکاری تازه ایران و روسیه در زمینه تجهیزات سایبری و نظامی درست باشد، مایه نگرانی است.

پیش از این، روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شد که روسیه با افزایش همکاری‌های نظامی خود با ایران، تسلیحات سایبری از جمله نرم‌افزارهای نظارتی و شنود پیشرفته در اختیار این کشور قرار می‌دهد. 

در ادامه این گزارش به نقل از «منابع آگاه» ادعا شده است که روسیه به ایران کمک می‌کند تا توانایی‌های پیشرفته نظارت دیجیتالی را به دست بیاورد.

وال استریت ژورنال همچنین نوشت که تهران به دنبال تعمیق همکاری خود با روسیه در زمینه جنگ سایبری بوده و اتحاد نظامی فزاینده دو کشور همان چیزی است که آمریکا آن را نوعی تهدید ارزیابی می‌کند.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: «ظرفیت همکاری در جنگ سایبری بین روسیه و ایران پس از آن ایجاد شد که به گفته مقام‌های آمریکایی و ایرانی،‌ ایران پهپادهایی را به روسیه فروخته که در جنگ اوکراین استفاده می‌شود و با ارائه موشک‌های کوتاه برد،‌ تانک و گلوله توپخانه به روسیه موافقت کرده است».

بر اساس این گزارش، ایران همچنین خواستار دریافت ده‌ها بالگرد و هواپیمای نظامی و کمک روسیه به برنامه تولید موشک‌های دوربرد خود است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها