کد خبر: 674277
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با یک عضو کمیسیون آموزش مجلس

پشت پرده استعفای وزیر آموزش‌و‌پرورش

فرهاد بشیری گفت: اینکه دلیل استعفای آقای نوری، وزیر پیشین آموزش و پرورش، چه بوده را دولت باید بگوید و به هر حال آقای رئیسی هم استعفای او را پذیرفته است اما به نظر می‌رسد که دلیل استعفایش همین موضوع رتبه‌بندی معلمان بوده باشد.

پشت پرده استعفای وزیر آموزش‌و‌پرورش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: روز گذشته خبر آمد که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، استعفا داده و سید ابراهیم رئیسی هم استعفای او را قبول کرده و مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرده است. اما دلیل این استعفا چه بود؟

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «واقعیت این است که در ارتباط با موضوع رتبه‌بندی اشکالات اساسی هم در حوزه اجرا و هم در تأمین مالی وزارت آموزش و پرورش وجود داشت. وزارت آموزش و پرورش باید با سرعت و دقت بالا مصوبه مجلس را اجرا می‌کرد که نکرد و دقت لازم به کار گرفته نشد و اکنون هم حدود 30درصد از فرهنگیان معترض هستند».

او ادامه داد: «اینکه دلیل استعفای آقای نوری، وزیر پیشین آموزش و پرورش، چه بوده را دولت باید بگوید و به هر حال آقای رئیسی هم استعفای او را پذیرفته است اما به نظر می‌رسد که دلیل استعفایش همین موضوع رتبه‌بندی معلمان بوده باشد».

این نماینده مجلس همچنین درباره انتظاراتی که مجلس از وزیر آینده آموزش و پرورش دارد، گفت: «انتظار آن است که وزیر این وزارتخانه از جنس آموزش و پرورش باشد، درک عمیقی از مسائل داشته باشد و بتواند به خوبی از همه ظرفیت‌های آموزشی کشور استفاده کند. پر تلاش باشد و برای توسعه نظام آموزشی کشور همه توان خود را به کار بگیرد و معیشت فرهنگی‌ها مورد توجه‌اش باشد و برای اجرایی‌کردن مصوبه رتبه‌بندی معلمان اهتمام لازم را داشته باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها