کد خبر: 674312
تاریخ انتشار :

آغاز ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ از امروز

فارس: ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ از امروز آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام داوطلبان نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ از امروز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

داوطلبان برای شرکت در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ از امروز تا ۲۱ فروردین ماه مهلت دارند که به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام کنند.

* نحوه ثبت‌نام در آزمون سراسری

داوطلبان آزمون سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند.

سپس برای پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به صورت اینترنتی و از طریق همان سایت اقدام کنند. (چنانچه داوطلب به ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره ۴ ذیل) تمایل داشته باشد لازم است به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال (۱۳۰ هزار تومان) دیگر نیز پرداخت کند.)

پس از پرداخت هزینه ثبت نام، داوطلبان می‌توانند فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.

اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در مرحله انتخاب رشته یعنی دهه سوم مردادماه سال ۱۴۰۲ و پس از اعلام نتایج اولیه صورت می‌گیرد.

داوطلبان باید در تکمیل فرم ثبت نام دقت کافی را داشته باشند و در صورت اشتباه، تا آخرین روز ثبت نام برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند چرا که پس از اتمام مهلت، دیگر ثبت نام و ویرایش به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها