کد خبر: 674357
تاریخ انتشار :

انبارلویی: رییس‌جمهور طرف مردم را گرفت

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش به خاطر پرداخت نشدن به موقع حقوق اسفند فرهنگیان، گفت: در این موضوع رئیس جمهور طرف مردم را گرفت.

انبارلویی: رییس‌جمهور طرف مردم را گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدکاظم انبارلویی درباره نحوه واکنش رئیس‌جمهور به پرداخت نشدن به موقع حقوق اسفند فرهنگیان، اظهار کرد: طبق قانون اساسی وزیر توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و نمایندگان به وزیر رای اعتماد می‌دهند، اما رئیس‌ جمهور می‌تواند وزیر را برکنار کند. احمدی‌نژاد در دولت‌های خود وزرای متعددی را برکنار کرد که این کار در دولت‌های قبل و بعد او سابقه نداشته است که رئیس جمهور اینگونه با وزرای خود برخورد کند.

وی ادامه داد: پس از اینکه حقوق معلمان با تاخیر پرداخت شد، رئیس جمهور بلافاصله به این موضوع ورود کرد و معاون اول را مامور کرد تا علت این اتفاق را در گزارشی به اطلاع او برساند. نتیجه گزارش هم این بود که آموزش و پرورش مقصر است و طبیعی بود که وزیر یا باید استعفا می‌داد یا عزل می‌شد که او استعفا داد و رئیس جمهور هم استعفا را پذیرفت.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع حقوق معلمان شوخی‌بردار نیست. این قشر از اقشار زحمت‌کش جامعه هستند و همیشه حقوق آنها تا نیمه‌های اسفند پرداخت می‌شد، اما این بار این اتفاق رخ نداد و آنها دچار مشکل شدند. نوع واکنش رئیس جمهور به این موضوع این پیام را برای جامعه داشت که رئیس‌جمهور در اداره دولت طرف مردم را گرفته است و موضوعی که مربوط به قشری از جامعه است را پیگیری کرده است.

انبارلویی در پایان با بیان اینکه نحوه رفتار رئیس‌جمهور در موضوع وزیر آموزش  و پرورش در کارآمدی مدیران دولتی موثر است، گفت: بعد از استعفای وزیر آموزش و پرورش دیگر وزرا و مسئولان دولتی حواسشان را جمع می‌کنند تا به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها