کد خبر: 674403
تاریخ انتشار :

زنان جوان بخوانند: راه‌های تقویت رحم برای باردار شدن

امروزه تمام بانوان جوان قبل از این که اقدام به بارداری کنند، آزمایش‌های متعددی را انجام می‌دهند در واقع بدون انجام آزمایش‌های مختلف نمی‌توان اقدام به بارداری کرد؛ چون آزمایش‌ها سلامتی شما را مشخص می‌کنند.

زنان جوان بخوانند: راه‌های تقویت رحم برای باردار شدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد از این که مشخص شد شما سالم هستید و می‌توانید برای باردار شدن اقدام نمایید باید رحم خود را برای بارداری آماده سازی کنید. برای این منظور ما در این محتوا روش‌های مختلفی که به شما کمک می‌کنند تا رحم خود را تقویت کنید تا بارداری بدون کوچکترین مشکلی داشته باشید را شرح داده ایم.

چکاپ قبل از بارداری

قبل از این که اقدام به بارداری کنید باید در مورد آماده سازی رحم برای بارداری با یک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید. پزشک متخصص دارو‌های مصرفی، سوابق بیماری خانوادگی و پرونده پزشکی شما را بررسی می‌کند. برخی از دارو‌ها یا مکمل‌هایی که ممکن است برای بارداری شما ضرر داشته باشند، پزشک مصرف آن‌ها را برای شما منع می‌کند.

عدم مصرف مشروبات الکلی یکی از مواردی است که می‌تواند برای بارداری بسیار مضر باشد به همین دلیل پزشک متخصص مصرف آن‌ها را منع می‌کند.

قبل از این که خانمی باردار شود باید وزن خود را کنترل کند و اگر اضافه وزن دارد به متخصص تغذیه مراجعه نماید تا برای رسیدن به تناسب وزن، رژیم مناسبی برای او مشخص شود.

به طور کلی قبل از باردار شدن باید عدم مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، ایمن کردن بدن و ورزش کردن را در برنامه خود قرار دهید.

اگر خانمی به فشار خون بالا، آسم و دیابت مبتلا است باید قبل از بارداری و در طول دوران بارداری زیر نظر پزشک متخصص باشد.

در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که یک سال قبل از بارداری برای سلامت رحم باید معاینه لگن و آزمایش پاپ اسمیر انجام شود.

دارو‌های ضد بارداری چه تاثیری دارند؟

قبل از این که برای بارداری اقدام کنید دارو‌های ضد بارداری را دیگر نباید مصرف نمایید.

بعد از این که مصرف دارو‌های ضد بارداری قطع شد چرخه قاعدگی شما شروع می‌شود که برای بارداری بهترین زمان محسوب می‌شود.

یک ماه بعد از این که دیگر دارو‌های ضد بارداری را مصرف نکرده اید، تخم گذاری آغاز می‌شود اگر این مورد برای خانمی بیش از حد طولانی شد باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

خانم‌های که برای جلوگیری از بارداری، آمپول‌های پروسژسترون مصرف می‌کنند بازگشت به چرخه قاعدگی در آن‌ها طولانی می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی که چرخه قاعدگی خانمی عادی نشده برای بارداری اقدام نکند.

انجام سونوگرافی مهم‌ترین مرحله جهت آماده سازی رحم برای بارداری می‌باشد؛ چون می‌توان زمان بارداری را به وسیله آن مشخص کرد.

یکی از مراحل آماده سازی رحم برای بارداری، مشخص کردن دوره تخمک گذاری می‌باشد.

مرحله تخمک گذاری در بسیاری از خانم‌ها با قطع مصرف دارو‌های ضد بارداری شروع می‌شود. برای مشخص کردن زمان تخمک گذاری باید علائم تخمک گذاری و نشانه‌ها را بررسی نمود.

شانس احتمال بارداری را می‌توانید با بررسی مخاط دهانه رحم و دمای بدن افزایش دهید. دوره تخمک گذاری را می‌توانید به وسیله کیت‌هایی که وجود دارند، مشخص کنید این کیت‌ها در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.

اهمیت تقویت رحم زنان در بارداری

مهم‌ترین عضوی که نسبت به دیگر اعضا هنگام بارداری درگیر می‌شود، رحم است؛ چون جنین در رحم تشکیل می‌شود. رحم اولین خانه جنین است و از تخمک نگهداری می‌کند. خاصیت ارتجاعی یکی از ویژگی‌های مهم رحم می‌باشد و با بزرگ شدن جنین، رحم هم بزرگ خواهد شد.

اگر در دوران قاعدگی یکی از غده‌های رحم خارج شود یکی از دلایلی است که مانع از بارداری می‌شود که برای بارداری لازم است، رحم تقویت شود.

روش‌های تقویت رحم برای باردار شدن

داشتن فرزند یکی از مسائل مهم برای هر زوجی می‌باشد اگر از لحاظ جسمی ضعیف هستید باید قبل از باردار شدن به پزشک تغذیه مراجعه کنید تا رژیم مناسبی را متخصص تغذیه برای شما مشخص کند تا بتوانید، تقویت قوای جسمانی خود را انجام دهید.

برای تقویت رحم برای بارداری پزشک زنان و زایمان به شما کمک زیادی می‌کند. همچنین متخصص زنان و زایمان به شما کمک می‌کند تا به جنین داخل رحم شما آسیبی نرسد و از سقط جنین در امان باشید.

برای این که رحم و جسمی سالم داشته باشید باید قبل از بارداری و بعد از آن در برنامه خود ورزش و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

چه غذا‌هایی رحم را تقویت می‌کنند؟

برای آماده سازی رحم برای بارداری، مهم‌ترین کار‌ها داشتن تغذیه مناسب است با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌توانید، هورمون‌های بدن خود را تنظیم کنید.

سلامت رحم، سلامت دستگاه تناسلی، تنظیم بندی تخمک گذاری و ... با تغذیه شما ارتباط مستقیمی دارند. برای افزایش باروری، مصرف برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها امری مهم و ضروری محسوب می‌شود.

برای تقویت رحم مهم‌ترین مواد غذایی، ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها هستند که باعث بهبود جذب اسپرم می‌شوند و حرکت اسپرم را افزایش می‌دهند. مصرف تمام ویتامین‌ها موجب خواهد شد، رحم و تخمدان‌ها در بهترین حالت قرار بگیرند.

برای تقویت رحم در طب سنتی به مصرف مواد لبنی، تخم مرغ، آجیل، امگا ۳، امگا ۶، ماهی و سبزیجات با برگ سبز توصیه شده است.

کدام مواد خوراکی هنگام بارداری باید مصرف شود؟

بهبود عملکرد دستگاه تناسلی با مصرف مواد غذایی مقوی به راحتی امکان پذیر است. برای این که در هنگام زایمان مشکلی برای شما ایجاد نشود باید به مصرف مواد غذایی مقوی توجه ویژه‌ای کنید.

برای این که زایمان سالم و کم خطری داشته باشید، مصرف گوشت قرمز، فست فود، شکر، مشروبات الکلی، نوشابه، شکلات، چای، نسکافه، قهوه، کافئین و ... را کنترل کنید.

مصرف دارو برای تقویت رحم

برای آماده سازی رحم برای بارداری، روش‌های مختلفی توسط متخصصان طب سنتی ارائه می‌شود؛ ولی ممکن است خانمی تمایلی نداشته باشد آن‌ها را استفاده کند. پزشک متخصص برای این که دستگاه تناسلی شما را تقویت کند، ویتامین‌ها و دارو‌های مختلفی را تجویز می‌کند.

یکی از دارو‌های که برای تقویت رحم مصرف می‌شود، قرص کلومیفن می‌باشد که بدون تجویز پزشک نباید این قرص مصرف شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها