کد خبر: 674517
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت تهران:

کارهای خودسرانه در بحث بی‌حجابی خلاف شرع است

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: همه چیز در کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی‌حجابی‌ها خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خلاف شرع بوده و قانون‌شکنی محسوب می‌شود.

کارهای خودسرانه در بحث بی‌حجابی خلاف شرع است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: کلمات نورانی مقام معظم رهبری را در بحث حجاب شنیدیم؛ ایشان فرمودند که حجاب یک مساله شرعی است و مساله دولتی نیست، هرکسی که دین‌باور است طبق فتوای همه مراجع حجاب‌باور است. هم حجاب را باور دارد هم به آن عمل می‌کند. کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. از اولین هفته‌های انقلاب، امام راحل قاطعانه از حجاب سخن گفت و فرمودند باید حجاب به خصوص در ادارات رعایت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این بی‌حجابی‌ها عادی نیست، پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده، فروریختن بنیان آرامش روانی جامعه و همچنین آندلوسیزه کردن ایران است. یک تئوریسین آمریکایی گفته است اگر دو رکن را در ایران بزنیم جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود یک رکن ولایت فقیه و دیگری حجاب است. اگر حجاب را زدید ولایت فقیه را هم زده‌ایم. بنده به آنها می‌گویم که کور خوانده‌اید و آرزوی خود را به گور خواهید برد.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه تصریح کرد: بی‌حجاب‌ها هم جزو این ملت هستند و اگر بدانند که پشت صحنه، دشمن چه شرارت‌هایی را طراحی کرده دست از این رفتار نادرست برمی‌دارند. خوشبختانه وزارت کشور بیانیه خوبی را در رابطه با حجاب صادر کرد اما مردم انتظار دارند در عمل ببینند که دولت و نظام به وظیفه خود در این حوزه عمل می‌کند یا خیر. از سوی دیگر در مساله حجاب همه نهادهای مربوطه باید وارد شوند. یک نهاد نمی‌تواند این عملیات عظیم را دنبال کند چرا که مانند عملیات جبهه است و همه نهادهایی که مسئولیت دارند باید وارد شوند. کشور ما یک کشور اسلامی است شهدا رفتند تا اسلام حاکم شود هنوز که هنوز است شهید می‌آورند حرف همه شهدا حجاب است. دل متدینین خون است از این بی‌حجابی‌ها به داد برسید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: از سویی دیگر همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی‌حجابی‌ها خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خود خلاف شرع است، قانون‌شکنی منکر است بی‌حجابی هم منکر است. امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان قرآنی و مودبانه باشد اما اگر کار به عمل رسید بگذارید قوه قضاییه و دستگاه‌های مربوطه ورود کنند وگرنه کار خراب می‌شود. کارهای خودسرانه در بحث بی‌حجابی حتی حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.

خاتمی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این نام‌گذاری که مقام معظم رهبری هر ساله انجام می‌دهند یک تشریفات نیست بلکه حاصل تامل و تفکر فراوان و کارشناسی‌های بسیار است. بر این موضوع فکر می‌شود که مشکل کشور چیست و راه‌حل و درمانش چه هست؟ از سوی دیگر این نام‌گذاری‌ها نقشه راه سالیانه کشور است. طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های مسئولان باید در این مسیر باشد که تورم را مهار کرده و رشد تولید را رقم بزنند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری سال جاری نیز دقیق و حکیمانه است. تورم مشکل مردم ما است، تورم صابونی است که به تن همه مردم ما خورده است. مردم انقلابی ما که در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه سال گذشته افتخاری دیگر آفریدند انتظار دارند که معیشت آنها سامان یابد و جلوی رشد افسارگسیخته گرانی‌ها گرفته شود. از سوی دیگر اگر تورم مهار شود اما رشد تولید رقم نخورد رکود در جامعه ایجاد می‌شود و به همین دلیل است که رهبری مهار تورم و رشد تولید را در کنار هم دیده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کشور صرفا برای امروز نیست بلکه مساله‌ای است که قریب به یک دهه است که رهبری به عنوان چشم بیدار امت همه ساله در شعارهای سال به این موضوع توجه داشته و شعارهای اقتصادی در نظر گرفته‌اند نه این‌که ما مشکل فرهنگی نداشته باشیم اما مساله اقتصاد در این سال‌ها مساله اصلی کشور بوده و چه بسا زیربنای بخشی از آسیب‌های فرهنگی است.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه خطاب به مسئولان بیان کرد: جامعه قرآنی سه ویژگی دارد که مقام معظم رهبری در پی تحقق این سه ویژگی‌ بوده و مسئولان نیز باید برای تحقق آن تلاش کنند؛ اول امنیت است زیربنای هر توسعه‌ای امنیت می‌باشد. اگر امنیت نباشد اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی وجود نخواهد داشت، دوم آرامش مردم است مردم نباید دلهره داشته باشند و سوم اقتصاد آباد است با تحقق شعار امسال به سمت و سوی این جامعه قرآنی خواهیم رفت.

خاتمی در ادامه با اشاره به دیداری که مقام معظم رهبری با مسئولان نظام داشتند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که تحولات سیاسی دارد به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود. رهبری تاکید داشتند آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای بوش بود آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از آمریکای اوباما بود و آمریکای بایدن هم ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است. دنیا نیز به این موضوع اعتراف دارد. از سوی دیگر آمریکا اعلام کرد که قصد ایجاد جبهه متحد عربی ضد ایرانی دارد اما توافق ایران و عربستان برای آنها نتیجه عکس داشت. کشورهای دیگر نیز برای توافق با ایران در نوبت هستند و ترامپ نیز اذعان کرد که اگر بود اجازه نمی‌داد این توافق شکل بگیرد. همچنین آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا است هرچه دولت در این کشورها روی کار می آید مردم به افرادی رای می‌دهند که ضد آمریکایی باشد. این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها شکست خورده‌اند. در ونزوئلا نیز آمریکا قصد داشت تا کشور را زیرورو کند و هم رئیس جمهور انتخاب کرد و هم پول و قدرت داشت اما در نهایت شکست خورد چرا که این وعده الهی است. خداست که نقشه آنها را نقش‌بر آب می‌کند شما با خدا باشید و بدانید که دشمنان شما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خاتمی در ادامه با اشاره به تزلزل سابقه در رژیم صهیونیستی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند بحران‌های هولناکی که امروز رژیم منحوس صهیونیستی با آن مواجه است در طول ۷۵ سال عمرش بی‌سابقه می‌باشد. مهاجرت‌ها از این رژیم غوغا می‌کند و به دو میلیون رسیده است. مردم نمی‌خواهند دراین بلاد غصبی زندگی کنند. در طول چهار سال، چهار نخست وزیر عوض کرده است و ائتلاف حزب‌ها نیز شکل نگرفته متلاشی می‌شود. اعتراضات در سراسر رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد و صدها هزار نفر در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکار در صحنه هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که من گفته بودم اینها ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند ولی گویا خودشان عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند. بنده می‌گویم که این هم وعده الهی است گنبد آهنین را تشکیل دادند اما صد موشک به رژیم صهیونیستی برخورد کرد و تنها تعداد محدودی را توانستند کنترل کنند.

خاتمی گفت: هفته آینده روز قدس است، روز قدس یادگار امام بوده و نماد زنده بودن ملت مسلمان ایران است. انتظار می‌رود حضور باشکوه مردم را در این روز که حاکی از تضعیف این رژیم رو به زوال است شاهد باشیم. راهپیمایی روز قدس نماد یار مظلوم بودن و  ضد ظالم بودن می‌باشد که آخرین وصیت امیرالمومنین (ع) به شمار می‌رود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها