کد خبر: 674559
تاریخ انتشار :

توانگر: اگر امکان داشت آقاتهرانی را استیضاح می‌کردم

ایسنا/ یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نسبت به فعالیت جریانی که «مسئول ناکارآمدی‌ها» می‌داند، برای ایجاد دوقطبی در انتخابات پیش رو هشدار داد.

توانگر: اگر امکان داشت آقاتهرانی را استیضاح می‌کردم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بخش‌هایی از نامه مجتبی توانگر به «جوانان مومن و انقلابی حامی جبهه پایداری» با استقبال از واکنش رسانه‌های منتسب به حزب پایداری به نوشته وی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، این موضوع فرصتی برای تبادل دیدگاه‌های صریح و تشخیص سره از ناسره عنوان و در عین حال عنوان شده است: در تمام مطلبی که سایت منتسب به این حزب نوشته، هیچ کجا جواب سوالات اصلی اینجانب داده نشده است که اگر واقعا این گروه، نگران حجاب و عفاف هستند چرا آقای آقاطهرانی در ۱۱ سال حضور در مجلس و ۷ سال ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس به وظیفه خود در ترویج معروف، فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد منطقی با منکر بی‌حجابی عمل نکرده‌اند؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه نوشته است: اگر امکان استیضاح نماینده مجلس بود، اینجانب حتما آقای آقاطهرانی را به‌عنوان یکی از مقصران وضع موجود، استیضاح می‌کردم تا افراد نتوانند با عوض کردن زمین بازی و انگشت اتهام گرفتن روی دیگران، فرار به جلو کنند و خود را از مهلکه پاسخ‌گویی برهانند. گروه پایداری که در مجالس گذشته اکثریت کمیسیون فرهنگی مجلس را در اختیار داشته است امروز باید به نیروهای متدین و انقلابی، پاسخ‌گو باشد و نه طلبکار.

نویسنده نامه یادآور شده است: آیا وقتی رهبر حکیم انقلاب می‌گویند مسئولان «برنامه دارند» و «کارهای خارج قاعده نباید انجام شود»، حجت را بر همگان تمام نمی‌کند؟ اصرار بر این مسیر با چه انگیزه و هدفی صورت می‌گیرد؟ آیا خلاف تدبیر نظام عمل کردن در مساله مهم و حساس حجاب که حضرت آقا نگرانی خود را از نقشه دشمن اعلام کردند، واقعا دلسوزی برای حجاب و عفاف است یا انگیزه دیگری دارد؟ درباره این مساله بعدا بیشتر خواهم نوشت.

توانگر با انتقاد از عملکرد طیفی که آن‌ها را «سوپرانقلابی» خوانده، و با این اعتقاد که «آقایان اصرار دارند همه بدحجابان و کشف حجاب‌کنندگان و هنجارشکنان را با یک چوب برانند»و «از خدمات اجتماعی محروم کنند» خاطرنشان کرده است: مطرح نمودن بعضی شعارهای تکفیری نظیر مرگ بر بی‌حجاب و چنین نفرت‌پراکنی‌هایی چه تناسبی با ادبیات و بینش رهبر فرزانه در مواجهه با یک پدیده فرهنگی دارد؟ درحالی‌که مساله این است که این حرام شرعی و سیاسی چگونه باید در جامعه اسلامی رعایت شود؟ چقدر از آن باید با کار ایجابی پیش برود، برای چه طیفی کار ایجابی و چه طیفی کار سلبی. چه طیفی تخلف انجام می‌دهند، چه طیفی سازماندهی شده عملیات می‌کنند و جرم انجام می‌دهند و با هرکدام چه برخوردی باید داشت؟ و اختلاف بعدی این است که شیوه عمل چگونه باشد که هم بازدارنده باشد و هم بهانه‌ای مثل ماجرای مرحومه خانم مهسا امینی به دشمن ندهد که به‌شدت برای آن به تعبیر رهبرانقلاب برنامه‌ریزی کرده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در نامه خود با دعوت به نقد خود از سوی «همه نیروهای انقلابی علاقه‌مند و دلسوز که احساسات انقلابی و دینی دارند» ایشان را نسبت به افشای «بازی رای حرام» از سوی یک «جریان خطرناک پیش از انتخابات پیش‌رو» هشدار داده است.

توانگر در بخش دیگری از این نامه نوشته است: اسم رمز شروع این عملیات نیز عبارت‌هایی از قبیل «دفاع از ارزش‌ها» «مواضع وسط لحافی»، «مواضع صورتی» و امثالهم است. موضوع چندان پیچیده نیست فقط کافی است به آن فکر کنیم. چه کسی از این‌که مردم در انتخابات شرکت کنند، بیشترین ضرر را می‌کند؟ بهترین راه برای رسیدن به اینکه هم کاهش مشارکت درست کنی و هم بین رای‌دهندگانِ باقی مانده، صاحب رای شوی، چیست؟ اینکه با اسم ارزش‌ها و دین دو قطبی درست کنی که نظام را در برابر مردم تصویر کند و مردم را از سر نارضایتی از حضور در سرصندوق‌ها دور کنی و همزمان خود را دلسوز ارزش‌ها نشان دهی. در این مسیر هم چنان به همه برچسب بزنی که مارپیچ سکوت درست شود و کسی از نیروهای انقلابی جرات نکند، ادبیاتی تولید کند که ارزش‌های دین و انقلاب باید با شیوه عقلانی و موثر پیگیری شود. بنابراین خیلی ساده معلوم می‌شود کسانی دنبال رای حرام هستند که به‌جای پاسخ گویی دربرابر وظایفی که به‌عهده داشتند، خلاف تدبیر رهبر حکیم انقلاب با دوقطبی‌سازی با نام ارزش‌ها، دنبال مشارکت حداقلی و پیروزی درانتخابات هستند.

وی با بیان این‌که  «این مساله پروژه‌ای است که فقط درباره حجاب و عفاف صورت نگرفته است.» اعتقاد خود را در بخش‌هایی دیگری از نامه اینگونه بیان می‌کند که «از ابتدای عملکرد مجلس مروری کنیم به تخریب‌هایی که علیه مجلس صورت گرفته است. در همه آنها ردپای این گروه اقلیت، روشن است. به نوعی اگر در بخش‌هایی از مجلس، ناکارآمدی مشاهده می‌شود ناشی از عملکرد این اقلیت پرمدعاست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها