کد خبر: 672822
تاریخ انتشار :

آیا دموکراتها پروژه مهم خود را تکمیل می کنند؟

انتخابات 2024 منهای ترامپ

بایدن و دموکراتها کماکان اصلی ترین رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی را فردی به نام "دونالد ترامپ"می دانند! حتی پیشرفت آرای "دی سانتیس"فرماندار فلوریدا در نظرسنجی های داخلی حزب جمهوریخواه منجر به نگرانی شدید دموکراتها نشده است! آنها معتقدند اگر بتوانند ترامپ را به هر قیمت ممکن از معادلات انتخاباتی سال آینده حذف کنند، دیگر با بحران سختی در رقابتها مواجه نخواهند بود و خلق دوگانه"ترامپ-جمهوریخواهان"می تواند به پل پیروزی آنها در این انتخابات تبدیل شود. بایدن معتقد است آنچه در انتخابات میاندوره ای سنای آمریکا در سال 2022 میلادی رخ داد، باید در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز رخ دهد و ترامپ به عاملی برای انشقاق میان جمهوریخواهان تبدیل شود. این مهم، نه از طریق حذف وی در رقابتهای حزبی جمهوریخواهان، بلکه باید از طریق ممانعت قضایی ازحضوروی در رقابتهای انتخاباتی محقق شود!

انتخابات 2024 منهای ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

رئیس جمهور سابق آمریکا در مقابل، تنها به یک هدف میانی فکرمی کند و آن جلوگیری از صدور رای دیوان عالی آمریکا درخصوص ممنوعیت شرکت وی درانتخابات ریاست جمهوری است! وجود پرونده هایی مانند شورش 6 ژانویه 2021 درکنگره و نگهداری اسناد فوق محرمانه دولتی در ویلای پالم بیچ( واقع در ایالت فلوریدا) بهانه های لازم را برای محکومیت وی فراهم ساخته است. با این حال مشخص نیست چه زمانی تکلیف نهایی  حضور یا عدم حضور ترامپ در انتخابات مشخص خواهد شد! 

جدال ترامپ و دستگاه قضایی آمریکا در این خصوص ادامه خواهد داشت . وکلای وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرونده قضایی ارسال شده به دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا در آمریکا نوشتند که وکلای ترامپ «فقط این استدلال را مطرح می‌کنند که رئیس‌جمهور همیشه از هرگونه دعاوی مدنی بر اساس سخنانش مصون است. از جمله در مورد مسائل مربوط به سلب آسایش عمومی.»

این وکلا ادامه دادند: «وزارت دادگستری آمریکا اعلام می کند که دیوان باید این استدلال را رد کند. و از آنجا که این تنها استدلالی است که رئیس‌جمهور پیشین در درخواست تجدیدنظر مطرح کرده است، دادگاه می‌تواند حکم دادگاه منطقه‌ای را نقض کند.»

وزارت دادگستری این پرونده را در پاسخ به پرونده‌های متعددی از جمله شکایت‌هایی که توسط چند تن از اعضای کنگره و افسران پلیس کنگره آمریکا باز شده است، صادر کرد. آنها ترامپ را در قبال آسیب‌های روحی و جسمی خود مسئول دانسته‌اند.وکلای ترامپ سال گذشته از دادگاه خواستند اعلام کند که او از مصونیت مطلق از دعاوی مربوط به ۶ ژانویه برخوردار است.وکلای او گفتند که "اقدامات آشوبگران، مصونیت رئیس جمهور ترامپ را سلب نمی‌کند.  و مدعی هستند که در آستانه ۶ ژانویه و در همان روز، ترامپ به خوبی در چارچوب قانون عمل کرده است. سخنرانی تحریک آمیز وی هم اقدام عادی ریاست جمهوری زمانی که او درگیر بحث و مناظره آزاد در مورد انتخابات ۲۰۲۰ بود، محسوب می‌شود.

این رای دادگستری آمریکا تنها سه روز پس از اینکه ترامپ برای سومین بار نامزدی خود را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، صادر شد.

اکنون ترامپ با مانع بزرگی مواجه شده است. شواهد موجود نشان می دهد که برخی نزدیکان وی از اکنون نسبت به حضورترامپ در انتخابات ناامید شده اند.حتی آنها به رئیس جمهور سابق آمریکا توصیه کرده اندکه حمایت خود را از یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه مانند مایک پمپئو یا حتی دی سانتیس اعلام کند تا در آینده بتواند سهمی درمعادلات آشکار  و پنهان قدرت در کاخ سفید ایفا کند.اما ترامپ حداقل تا کنون این پیشنهادات را نپذیرفته و صرفا به حضور خود در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 فکرمی کند. از دید ترامپ،تنها میدانی که وی می تواند شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 و انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022 را جبران کند انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکاست ودیگر هیچ! از سوی دیگر، اگرترامپ به هر دلیلی حضوردر انتخابات ریاست جمهوری آتی را از دست بدهد، عمر سیاسی وی عملا به پایان خواهد رسید. این فعل و انفعالات در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور سابق آمریکا اکنون کمپینهای انتخاباتی خود را در ایالاتی مهم و سرنوشت ساز مانند اوهایو، فلوریدا ، پنیسیلوانیا، ویسکانسین و پنسسیلوانیا ایجاد کرده و هفته ای نیست که خطاب به هوادارانش در ایالات مختلف آمریکا به نکته ای جنجالی وخاص اشاره نکند! این همان جدال ساختارانتخاباتی و قضایی آمریکا با بازیگری است که حداقل در سال 2020 میلادی قواعد بازی را به سود آنها رعایت نکرده است! 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها