کد خبر: 674997
تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی:

جمهوری اسلامی الهام بخش فلسطینی‌ها در مبارزه با ظلم و استکبار | وجود صهیونیست‌ها از داعش برای جهان اسلام خطرناکتر است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امروز وجود صهیونیست‌ها از داعش برای جهان اسلام خطرناکتر است زیرا آنها پشتوانه مالی و تجهیزاتی قوی دارند.

جمهوری اسلامی الهام بخش فلسطینی‌ها در مبارزه با ظلم و استکبار | وجود صهیونیست‌ها از داعش برای جهان اسلام خطرناکتر است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، صبح جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشته تاریخی جریان استکبار اظهار داشت: جریان سلطه تلاش کرده همه کشورها و تمام امکانات و منابع دنیا را در ید قدرت خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: در شبه قاره هند، در خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و در اکثر نقاط جهان این سلطه پنجه انداخته و در قرن بیستم که آگاهی‌ها بیشتر شد و مردم کشورها روشن‌تر شدند، شکل استعمار تغییر پیدا کرد و از حضور مستقیم مسلحانه یا لشکرکشی آشکار فاصله گرفتند و تغییر وضعیت دادند و منابع ثروت و سرپنجه‌های قدرت را در اختیار گرفتند.

پورمحمدی ادامه داد: استکبار، مراکز تأثیرگذار از نظر منابع مادی، مناطق سوق الجیشی را تحت کنترل خود درآوردند تا بتوانند سیطره خود را گسترش دهند و ایران نیز به عنوان یک کشور سرشار از منابع مختلف به ویژه منابع نفتی، مدنظر آنها بود و قبل از انقلاب این تسلط به خوبی اتفاق افتاده بود و ارتباط میان ایران و رژیم کودک‌کش صهیونیست به نحوی بود که بسیاری از کشورهای عربی از ایران به عنوان «اخو الیهود» یاد می‌کردند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آگاهی تاریخی به ما برای فهم درست از وضعیت فعلی کمک می‌کند، یادآور شد: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی است و حتی اگر از مسئله فلسطین و غصب این کشور و ظلم به مردم این منطقه نیز چشم بپوشیم، انقلاب اسلامی برای مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی، اتفاق بزرگی بود زیرا پس از این همه سلطه در منطقه و در شرایطی که مردم فلسطین تحت ظلم قرار گرفته بودند، ملت ایران سرافراز، آگاه، با قدرت و با اراده به میدان آمد و گفت می‌خواهم سرنوشت خود را در اختیار بگیرم.

انقلاب اسلامی منافع استکبار را در منطقه متوقف کرد

وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ائتلافی در منطقه شکل گرفت و ایران اسلامی با سابقه تمدن چند هزار ساله که حالا خود را از زیر سلطه خارج کرده و در شرایطی که به عنوان نقطه ثقل و به عنوان جزیره منطقه مطرح بود، منافع استکبار را متوقف کرد.

پورمحمدی یادآور شد: انقلاب اسلامی نقش الهام بخشی و به قول دشمنان ما بدآموزی برای ملت‌های جهان داشت و نشان داد که با دست خالی می‌توان مقاومت کرد و به سرنوشت خود مسلط شد و پس از آن، زنجیره‌های آزادی بخشی و مقاومت در برابر استکبار در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و … شکل گرفت.

وی از اهانت به ارض مقدس و ظلم به مسلمین فلسطین به عنوان اهانتی به پیشینه تاریخی و دینی ما یاد کرد و گفت: ظلم در بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق افتاده اما برخی موارد حالت نمادین پیدا کرده و اتفاقات فلسطین، نماد بزرگی از ظلم و جنایت در منطقه بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از هدف‌های بزرگ در منطقه و هدف آرمان‌خواهانه ما مقابله با جریان سلطه است زیرا یک عده انسان جلاد و خونخوار با پیشینه کثیف به سرزمینی مقدس یورش کرده‌اند و با شعارهای خاص نظیر از بحر تا نهر و … مدعی شدند که می‌خواهند منطقه عظیمی را بگیرند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه عده‌ای از جوانان امروز می‌گویند که چرا وقتی خودمان مشکل داریم برای فلسطین به میدان می‌آییم، تصریح کرد: ما در قبال فلسطین یک رسالت انسانی و یک رسالت دینی داریم اما بحث امنیتی کشور خودمان نیز مطرح است زیرا صهیونیست‌ها با پشتوانه جهانی و مالی و تجهیزاتی، از داعش خطرناک‌تر است.

جمهوری اسلامی الهام بخش فلسطینی‌ها در مبارزه با ظلم و استکبار

وی با اشاره به پیشینه تشکیل دولت منحوس و غیرقانونی اسرائیل غاصب از سال ۱۹۴۷ عنوان کرد: از آن تاریخ تاکنون، رژیم غاصب صهیونیستی با کمک آمریکا و انگلستان و تمام جریان سلطه و قدرت گام به گام بالا ماند تا همه در برابر آن عاصی و ناتوان شدند زیرا سلطه خود را کاملاً تثبیت کرد اما انقلاب اسلامی این حرکت را متوقف کرد و به این قدرت پوشالی، سیر نزولی داد.

پورمحمدی ادامه داد: نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه دیگر مستکبران ۱۴۸ سال است که فلسطین را به عنوان منطقه اصلی و جایگاهی برای قدرت و سلطه انتخاب کردند اما امروز جمهوری اسلامی با قدرت نرم، این بساط را به هم زده و صهیونیست‌ها، امام را نماد این قدرت نرم می‌دانند و امام با مردم، انسجام ملی، با تولید قدرت ملی انقلاب را پیروز کرد و همین را به فلسطین منتقل کرد.

وی تصریح کرد: امروز فلسطینی‌ها با الهام از انقلاب اسلامی، بالغ بر هزار و ۲۰۰ عملیات مسلحانه در داخل فلسطین انجام دادند و بچه‌های این کشور از کودکی آرزو دارند که بزرگ شوند و با فلسطین بجنگند و این الهام بخشی، ملت فلسطین را مقاوم کرده و طبیعی است که رژیم صهیونیستی، همه این اتفاقات را ناشی از جریان انقلاب اسلامی بداند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: اکنون تیر از کمان رفته و آنچه در فضای بین‌المللی اتفاق افتاده، تیر رها شده است و هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً شکسته و ابهت اسرائلیلی که قدرت بدون شکست بود، فرو ریخته است.

پورمحمدی اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی که خود را نماد قدرت دیپلماسی و نماد قدرت اقتصادی می‌دانست در برابر یک ملت دست خالی مچاله شده است.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰۰ سال پیش هر یهودی که از هر نقطه از جهان به اسرائیل می‌آمد، اوراق هویتی خود را از بین می‌بردند و می‌گفت ما می‌خواهیم فقط شهروند اسرائیلی باشیم اما امروز ۶۰ درصد این افراد به سراغ تابعیت اصلی خود رفته‌اند و دو تابعیتی هستند.

پورمحمدی عنوان کرد: تحلیل‌های ناصحیح و تاریخ گویی‌های کاملاً خلاف در مورد فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد و باید اینها را فاش کنیم و از آنها غافل نشویم زیرا دشمن از این غفلت ما استفاده کرده و به این جریان آسیب می‌زند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها