کد خبر: 675154
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حمیدرضا ترقی

تغییرات اخیر دولت به افزایش کارآمدی کمک می‌کند

حمیدرضا ترقی گفت: ما باید تلاش کنیم تا اقتصاد را به مردم برگردانیم که تحقق این موضوع نیاز دارد تا در نظام برنامه‌ریزی کشور تحولی عظیم رخ دهد.

تغییرات اخیر دولت به افزایش کارآمدی کمک می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سید ابراهیم رئیسی در چندمدت اخیر نشان داد که بنا دارد با ایجاد تغییراتی در دولت به ویژه در تیم اقتصادی گام‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی بردارد اما تغییر نفرات در دولت تا چه حد می‌تواند باعث تحقق این هدف شود؟

حمیدرضا ترقی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به طور مشخص می‌شود گفت که تغییرات اخیر در دولت مقدمه خوبی برای افزایش و بهبود وضعیت کارآمدی دولت در راستای رفع مشکلات اقتصادی است. همان‌طور که مقام معظم رهبری در توصیه‌هایشان اشاره کردند، طبیعتا باید تغییرات و تحولات در همان مسیری رخ دهد که ما نقطه ضعف داریم. نقطه‌ضعف‌ هم به گفته مقام معظم رهبری نقش‌نداشتن مردم در اداره اقتصاد کشور است. ما باید تلاش کنیم تا اقتصاد را به مردم برگردانیم که تحقق این موضوع نیاز دارد تا در نظام برنامه‌ریزی کشور تحولی عظیم رخ دهد؛ چه تحول در وزارت اقتصاد یا سازمان برنامه‌وبودجه یا دیگر وزارتخانه‌ها که مرتبط با امور اقتصادی هستند؛ مانند جهاد کشاورزی یا صمت. لازم است در اینها تحولاتی رخ دهد».

او ادامه داد: «تا امروز تغییراتی که رخ داده در حوزه معیشت مردم بوده است؛ مشخصا در وزارت جهاد کشاورزی، تحول خوبی رخ داد و به نظر می‌رسد در این تغییرات، دولت به نقاط حساس و اولویت‌دار مشکلات اقتصادی توجه کرده است. در موضوع برنامه‌وبودجه نارضایتی وزارتخانه‌ها در ارتباط با این سازمان وجود داشت. باید نوع نگاه این نهاد به نظام بودجه‌ریزی کشور متفاوت شود و تحول اخیر شاید این تحول را ایجاد کند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «در حوزه صنعت هم علی‌رغم اینکه کارهای خوبی صورت گرفته است و اشتغال‌زایی هم شده است اما هنوز وزارت صمت با توجه به وجود انحصارهایی که هست و البته مشکلات عدیده‌ای که در این بخش وجود دارد، نتوانسته‌اند در جهت کنترل تورم و قیمت‌ها و جلب رضایت عمومی اقدامی مؤثر انجام دهد».

ترقی در پایان گفت: «در حوزه کنترل نرخ ارز گام‌های زیبنایی خوبی برداشته شده است؛ به ویژه در جهت حذف دلار از مبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف و این می‌تواند گامی مهم در جهت رفع مشکلات اقتصاد داخلی هم باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها