کد خبر: 675453
تاریخ انتشار :

حوزه علمیه قم: بدون واهمه مقابله با بی‌حجابی را ادامه دهید

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در حمایت از اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیروی انتظامی در مقابله با مظاهر بی‌حجابی بیانیه‌ای صادر کرد.

حوزه علمیه قم: بدون واهمه مقابله با بی‌حجابی را ادامه دهید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از مرکز خبر حوزه، انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در حمایت از اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیروی انتظامی در مقابله با مظاهر بی‌حجابی بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قال: إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ

متأسفانه در دو دهه اخیر تهاجم فرهنگی غرب در کنار کم کاری نهادهای فرهنگی حاکمیتی، مقوله عفاف و حجاب را از امری کاملا فرهنگی، به چالشی فرهنگی-امنیتی تبدیل کرد.

این سیر در چند ماه اخیر و با شروع جنگ ترکیبی دشمن، شدّت یافت و فضای عمومی کشور را به سمت بی حجابی و گاه برهنگی سوق داد.

نهادهای حاکمیتی در بحبوحه آشوب های خیابانی، با در نظر گرفتن بُعد امنیتی، وارد مقابله سلبی با این پدیده شوم نشدند اما با آرامش نسبی کشور، طرحی جدید را با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای سامان دادن فضای عفاف و حجاب در کشور آغاز کردند.

به اعتراف کارشناسان و دلسوزان عرصه حجاب و عفاف، نگاه تک بعدی به این مقوله و در نظر نگرفتن وظایف نهادهای مختلف در این امر و یا سستی آنها در عمل به وظایف خویش، خدای نکرده موجب ابتر شدن تمام اقدامات خواهد شد.

سامان‌دهی فضای مجازی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات، توجیه فعالان فرهنگی کشور به خصوص سلبریتی ها، نظارت دقیق بر تولیدات سینمایی و شبکه نمایش خانگی، آموزش مؤثر و خلاقانه به خصوص در مدارس و دانشگاه ها، سامان دهی تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک و نظارت جدی بر عملکرد آنها، پشتیبانی تبلیغاتی و تبیینی توسط صدا و سیما، تشکیل هسته های مردمی و استفاده از ظرفیت ایده پردازی و اجرایی آنها، بخشی از اقدامات تکمیل کننده طرح مقابله با بی‌حجابی است.

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از تمام نهادها و مسئولین فعال در زمینه حجاب به خصوص دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام‌والمسلمین خسروپناه و فرمانده کل نیروی انتظامی سردار رادان (دامت توفیقاتهم)، حمایت خود را از این اقدام قاطع و انقلابی اعلام می دارد.

امید است این اقدام با جدّیت و بدون واهمه از سرزنش سرزنشگران و وسوسه خنّاسان ادامه یابد و با همراهی سایر نهادهای مسئول و مشارکت مردم، گام بلندی را در تقویت مظاهر دینی در کشور بردارد.

انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

۳۰ فروردین ۱۴۰۲

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها