کد خبر: 675741
تاریخ انتشار :

اکرمی: امام جمعه می‌تواند تذکر دهد؛ نه پلمب کند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: کار امام جمعه پلمب نیست بلکه تنها می‌تواند تذکر دهد. اقدام قانونی باید توسط قوه قضائیه، قوه مجریه و امثالهم انجام شود.

اکرمی: امام جمعه می‌تواند تذکر دهد؛ نه پلمب کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدرضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به وظیفه خطیب نماز جمعه گفت: اصولا فلسفه نماز جمعه این است که مقداری به مبحث تقوا که خودسازی، خداپرستی، خود ندیدن و امثال این موارد است پرداخته شود لذا در خطبه باید به این موارد اشاره شود. 

به گزارش منیبان، بخش هایی از گفت و گوی اکرمی را در ادامه می خوانید:

همچنین خطیب جمعه باید مسائل روز محلی، ملی و بین‌المللی را مطرح کند که این مسائل در زمان‌های مختلف فرق می‌کند به عنوان مثال روزی مسئله ارز مطرح است، روز دیگر مسئله تورم، تحریم، جنگ و مسائلی از این قبیل مطرح است لذا با توجه به مناسبت‌ها امام جمعه می‌تواند به صورت متن مسائل را مطرح و تذکر دهد. 

اقتصاد مانند خون در بدن است، این خون باید همیشه در جریان باشد و نباید در جایی لخته شود و مسائلی نظیر سکته را به وجود آورد. در حال حاضر به ما گفتند 14میلیارد دلار نقدینگی در منازل مردم است که اگر این سرمایه وارد بازار شود اشتغال ایجاد می‌شود و کارخانه‌ها راه می‌افتند اما اگر این سرمایه احتکار شده و گنج شود غیر از مصیبت برای دارنده و جامعه نتیجه دیگری نخواهد داشت.

بنابراین امام جمعه می‌تواند از طریق تذکر و نه دستور به موارد مذکور ورود پیدا کند. در مجموع همانطور که قرآن و نهج‌البلاغه کتاب تذکر هستند همه خطبه‌ها جنبه تذکری دارند و امام جمعه می‌تواند این موارد را مطرح کند که نمازگزاران در جریان قرار بگیرند و برای رفع مشکل اقدام کنند.

کار امام جمعه پلمب نیست بلکه تنها می‌تواند تذکر دهد. اقدام قانونی باید توسط قوه قضائیه، قوه مجریه و امثالهم انجام شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها