کد خبر: 676432
تاریخ انتشار :

سیر تا پیاز اوریون پهپاد قدرتمند و مرموز روسیه + عکس

اوریون پهپاد قدرتمند و مرگبار روسیه در صنایع نظامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این گزارش به بررسی پهپاد اوریون، یکی از قدرتمندترین و خطرناک‌ترین پهپادهای حال حاضر روسیه خواهیم پرداخت.

سیر تا پیاز اوریون پهپاد قدرتمند و مرموز روسیه + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: اوریون یک وسیله هوایی جنگی مستقل است که توسط شرکت کرونشتادت مسکو ساخته شده است که طراحی بسیار کارآمد آیرودینامیکی را با ساختار سبک وزن و پیشرانه سوخت سنگین کارآمد ترکیب می‌کند. این پهپاد یکی از فناوری‌های کنونی است که روسیه به منظور رقابت با ایالات متحده، بریتانیا، اسرائیل و توانایی‌های تولید پهپاد ترکیه، آن را در ارتش خود گنجانده است.

از آنجایی که بسیاری از کشورها با در نظر گرفتن ضرورت استفاده از پتانسیل فوق العاده پهپادهای نظامی به سمت طراحی و تولید این وسیله نظامی رفتند، مسکو نیز نمی‌خواست همان طور که پهپاد اوریون ساخته شد، از داشتن این قابلیت عقب بماند. هواپیماهای بدون سرنشین عمدتاً در نیروی دریایی روسیه برای شناسایی ساحلی و رصد اهداف برای کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگنده استفاده می‌شوند. این مأموریت‌ها نیازی به آزمایش انواع سیستم‌های تسلیحاتی سبک وزن بر روی Orion ندارند، به این معنی که آن‌ها عمدتاً برای صادرات در نظر گرفته شده‌اند.

ایالات متحده در حال حاضر به دنبال نسل بعدی پهپادهای تاکتیکی برای جایگزینی MQ-9 است. روسیه جستجوگر 2 ساخت اسرائیل را خریداری کرد که تحت لیسانس تولید می‌شود، زیرا مراحل اولیه پس از توسعه اوریون در سال 2011 آغاز شد، زمانی که کرونشتاد قرارداد تحقیق و توسعه برای برنامه Anokites دریافت کرد و اولین پرواز این پهپاد در فرودگاه پراتیسوو انجام شد.

شرکت صادرات تسلیحاتی روزولت روسیه با وجود تازه بودن در تجارت پهپادهای مسلح، در حال حاضر یک نوع Orion e با پیکربندی صادراتی را برای مشتریان خارج از کشور عرضه می‌کند. استفاده بسیار تاثیرگذار از پهپاد تهاجمی tb2 ترکیه در جنگ قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و آذربایجان و همچنین در لیبی باعث شده است که تمرکز بازی بر روی میدان نبرد معاصر تغییر کند و مسکو اکنون به این صنعت رو به رشد پیوسته است.

بر همین اساس، پهپاد Kronshtadt Orion یک فناوری پهپاد انقلابی است که پتانسیل بسیار زیادی برای کاربردهای نظامی و غیرنظامی دارد. این پهپاد دارای پیشرفته ترین قابلیت های پرواز مستقل، سنسورهای پیشرفته و قابلیت مانور بی نظیر است.

طراحی پهپاد اوریون

ظاهر این هواپیما شباهت هایی با پهپاد Wing Loong چین و آمریکایی MQ-9 Reaper دارد. اوریون یکی از بزرگترین پهپادهای ساخت روسیه است که طول بال آن 16 متر و طول بدنه آن 8 متر است. به لطف ساختار بدنه ساخته شده از مواد کامپوزیتی، UCAV از نظر اندازه بسیار چشمگیر است و تنها حدود یک تن وزن دارد. این پهپاد با قرارگیری بال بالا و دم آن به شکل دم V شکل طراحی شده است تا به صورت دوگانه به عنوان تثبیت کننده عمودی و افقی با یک موتور در انتهای دم عمل کند.

پهپاد قدرتمند و مرگبار روسیه

Orion یک پهپاد کلاس سایز متوسط ​​است که مجهز به موتور بنزینی با ظرفیت حدود 100 اسب بخار است. سقف سرویس پهپاد اوریون 7500 متر و حداکثر مدت پرواز 24 ساعت با بار استاندارد است. پهپاد اوریون دارای معماری هشت کوپتر است و هشت روتور قدرتمند آن را قادر می‌کند به صورت عمودی از زمین بلند شود و فرود بیاید. همچنین دارای یک کامپیوتر داخلی با الگوریتم‌های پیچیده است که آن را قادر می‌کند به طور مستقل حتی پیچیده‌ترین زمین‌ها را پیمایش کند. علاوه بر این، دارای سنسورهای پیشرفته ای مانند دوربین با وضوح بالا و سیستم LIDAR است که به آن امکان شناسایی و اجتناب از موانع را می‌دهد.

قدرت عملیاتی پهپاد روسی 

قدرت عملیاتی اوریون استثنایی است. این پهپاد می‌تواند در پیچ ​‌های تند بپیچد، با سرعت بالا پرواز کند و حتی در جای خود شناور شود. همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر شرایط آب و هوایی شدید مقاوم باشد و حتی می تواند در زیر آب نیز کار کند.

از نظر کاربردهای نظامی، اوریون پتانسیل ایجاد انقلابی در میدان جنگ را دارد. قابلیت‌های پرواز مستقل و حسگرهای پیشرفته آن را برای ماموریت‌های شناسایی و عملیات‌های نظارتی ایده آل می‌کند. علاوه بر این، قابلیت مانور آن نیز آن را برای عملیات جستجو و نجات مناسب می‌کند.

در بخش غیرنظامی، Orion را می توان در کاربردهای مختلفی استفاده کرد. می‌توان از آن برای عکس‌برداری هوایی، نقشه برداری و همچنین برای بازرسی زیرساخت‌ها و نقشه‌برداری زمین استفاده کرد. علاوه بر این، می‌توان از آن برای نظارت بر حیات وحش، کمک به عملیات جستجو و نجات و حتی تحویل بسته‌ها استفاده کرد. Orion با قابلیت‌های پروازی استثنایی، حسگرهای پیشرفته و قابلیت مانور بی‌نظیر خود، آماده تبدیل شدن به یک تغییر دهنده بازی در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین است.

779590_320

پهپاد مرگبار روسیه

اوریون می‌تواند محموله ای تا 200 کیلوگرم را حمل کند و حداکثر وزن آن یک تن است. این پهپاد با محموله معمولی سقف سرویس 7.5 کیلومتر، استقامت پرواز 24 ساعت دارد. زیر دماغه یوکا یک برجک با دوربین های الکترواپتیکال و مادون قرمز و همچنین یک هدف لیزری برای ارسال مهمات هدایت شونده قرار گرفته است.

اوریون، با وزن ناخالص حدود 2250 پوند و زمان پرواز تا 24 ساعت، پاسخ روسیه به شکارچی MQ-1 است که با آن دارای یک بال مستقیم بلند و یک واحد نیرو پروانه پیشرانه است. از سوی دیگر، نیروی هوایی آمریکا MQ-1 را در سال 2018 از رده خارج کرد و MQ-9 Reaper را جایگزین آن کرد که وزن ناخالص 10500 پوندی دارد و بزرگتر و توانمندتر است.

پهپاد اوریون قادر است هدف را در برد 96 کیلومتری شناسایی و در فاصله 4 کیلومتری به هدف شلیک کند. 9M133 Kornet، با نام گزارش ناتو AT-14 Spriggan، دومین نسل از موشک‌های هدایت شونده ضد تانک قابل حمل انسان ساخت روسیه است. برد عملیاتی شلیک از 100 تا 5500 متر دارد. این موشک برای شکست خودروهای زرهی و تانک های مجهز به زره واکنشی انفجاری (ERA) طراحی شده است.

پهپاد Orion اولین پرواز خود را در سال 2016 انجام داد و در سال 2020 به طور رسمی وارد ارتش روسیه شد. روسیه تاکنون 30 دستگاه از آن را تولید کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های روسی، پهپاد اوریون می‌تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر وزن برخاست 1000 کیلوگرم و محموله آن 200 کیلوگرم است. برد آن 250 کیلومتر است و حداکثر تا ارتفاع 8000 متری قابل استفاده است.

پهپاد اوریون مجهز به رادار است که در عقب نصب شده است. همچنین دارای دوربین الکترواپتیکال، هدف یاب لیزری و دوربین مادون قرمز است. با تمام این محموله‌ها، پهپاد قادر است با استفاده از موشک‌های هدایت شونده، اهداف زمینی را منهدم کند.

خلاصه مشخصات فنی پهپاد اوریون

خصوصیات عمومی و کارایی پهپاد روسیه

حداکثر وزن برخاست: 1000 کیلوگرم (2205 پوند)

توان حمل بار: 200 کیلوگرم (440 پوند)

سرعت کروز: 120 کیلومتر در ساعت (75 مایل در ساعت، 65 کیلو متر)

برد: 250 کیلومتر (160 مایل، 130 نانومیل)

ماندگاری در هوا: 24 ساعت

سقف خدمات: 7500 متر (24600 فوت)

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها