کد خبر: 676917
تاریخ انتشار :

زمان قطعی ازسرگیری مذاکرات برجام اعلام شد

آمریکایی‌ها به دنبال مذاکره مستقیم با ایران هستند. اما جمهوری اسلامی به صلاح نمی‌داند که وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شود

زمان قطعی ازسرگیری مذاکرات برجام اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت:  گذشته آمریکا نشان می‌دهد که صداقت ندارد. از سوی دیگر آمریکا به دنبال طولانی کردن مذاکره است. در نهایت آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که برجام را به نتیجه برسانند و زمان به نتیجه رسیدن را طولانی کنند. هدف آمریکا از برجام امتیاز گرفتن از ایران است. آنها می‌خواهند برجام را به نفع خود تمام کنند .

حیدری خاطرنشان کرد: ادبیات آمریکا متاثر از تحولات جدید نظام بین‌الملل از جمله روابط ایران با عربستان و تقویت روابط ایران با چین، روسیه و سایر کشورهای عربی و منطقه است. به همین دلیل آمریکا به دنبال فرار از بن‌بست‌هایی است که در نظام بین‌الملل در ارتباط با ایران با آنها مواجه است.

او ادامه داد: پیام‌هایی که آمریکایی‌ها و طرف‌های برجامی برای برگزاری جلسات برجام فرستادند حکایت از این دارد که طرفین تمایل دارند مذاکرات برجام برگزار شود. در آینده جلسات برجام با میزبانی کشور ثالث برگزار می‌شود که مطمئنا با توجه به تحولات منطقه‌ای که به نفع جمهوری اسلامی رقم می‌خورد، مذاکرات آینده برجام قدری متفاوت‌تر است و طرف‌های برجامی خواسته‌های متقابل جمهوری اسلامی ایران را می‌پذیرند و هر چه زودتر برجام تعیین تکلیف می‌شود.

این نماینده مجلس در خصوص کشور ثالثی که مذاکرات در آن برگزار می‌شود، گفت: در گذشته قطر میزبان مذاکرات بود و این‌بار احتمال دارد کشور دیگری که مورد اعتماد ایران و طرف‌های برجامی است، میزبان باشد. او در پایان تاکید کرد: پیام‌هایی که از سوی طرف‌های دیگر برجام ارسال و از سوی مقامات کشورمان دریافت می‌شود حکایت از این دارد که در آینده نزدیک جلساتی برگزار خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها