کد خبر: 676993
تاریخ انتشار :

فخرفروشی انسیه خزعلی به زنان آمریکایی با میزان آهن خون!

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس دولت بیان کرد: کمبود آهن در زنان در ایران به میزان ۱۳ درصد، در آمریکا ۱۷ درصد و کشور‌های اروپایی ۲۳ درصد است و بنابراین ایران توانسته با تغذیه مناسب در کاهش کمبود آهن زنان موفق باشد.

فخرفروشی انسیه خزعلی به زنان آمریکایی با میزان آهن خون!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انسیه خزعلی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های گروه ۵ اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری کشور‌های همسایه پیشگیری از بیماری‌های مسری را توسعه ببخشیم. صحت و سلامتی نعمت است و پرداختن به سلامتی زنان در بخش‌های درمان و آموزش اهمیت دارد و باید زنان را به عنوان محور سلامت و آموزش خانواده به رسمیت بشناسیم و برای آموزش و سلامت آن‌ها هزینه کنیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: سلامتی، تندرستی و نشاط و شادابی زنان به کل خانواده منتقل می‌شود و از سوی دیگر بانوان تربیت‌کننده و آموزش‌دهنده به فرزندان هستند و اگر در زمینه سلامتی و سبک زندگی سالم اطلاعات کافی داشته باشند آن را به خانواده خود منتقل می‌کنند.

خزعلی ادامه داد: در کشور ما ۶۰ درصد دانشجویان پزشکی زن هستند و ۴۰ درصد کادر پزشکی و هیئت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند به نوعی که برای همه تخصص‌ها می‌توانیم پزشک و متخصص زن داشته باشیم و در اجرای طرح انطباق در حوزه بهداشت و درمان موفق باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران مرگ و میرمادران باردار را ۹۰ درصد کاهش داده، گفت: آمار مرگ و میر مادران باردار به ۱۸ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده و مرگ و میر نوزادان یه یک درصد کاهش یافته است.

خزعلی بیان کرد: کمبود آهن در زنان در ایران به میزان ۱۳ درصد، در آمریکا ۱۷ درصد و کشور‌های اروپایی ۲۳ درصد است و بنابراین ایران توانسته با تغذیه مناسب در کاهش کمبود آهن زنان موفق باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تعاملات کشور‌های منطقه در مهار بیماری‌ها عنوان کرد: تعدادی از زنان از افغانستان و سایر کشور‌های همسایه به ایران خواهند آمد تا آموزش‌های حوزه پزشکی را دریافت کنند. معاونت زنان ریاست جمهوری آمادگی دارد شرایطی را فراهم کند تا در زمینه آموزش و توانمندسازی زنان با کشور‌های همسایه همکاری کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها