کد خبر: 677028
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با بیژن مقدم

کشمکش دولت و مجلس مطلوب‌ نیست

بیژن مقدم گفت: درگیری و کشمکش بین قوا هیچ وقت مطلوب نبوده است و در همه دوره‌ها درگیری‌ بین قوا آسیب‌زننده بوده است.

کشمکش دولت و مجلس مطلوب‌ نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: موضوع پاگذاری خودروها به برخی نمایندگان بالا گرفته است و آن طور که مشاهده می‌شود گویا باعث اختلافی میان دولت و مجلس شده است.

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آنچیزی که امروز در موضوع واگذاری خودروها واکنش جامعه را برانگیخته این است که چرا امکانی که برای همه مردم وجود ندارد برای برخی وجود دارد؟ به این شرایط عنوان رانت اطلاق می‌شود و رانت ممکن است منحصر به این مورد هم نباشد و در موضوعات دیگر هم وجود داشته باشد اما مسئله مهم این است که نهادها و مشخصا مجلس باید سعی کند از در معرض قرارگرفتن چنین اتهاماتی پرهیز کند؛ ولو چند نماینده خودرو گرفته باشند زیرا در مجموع اعتبار مجلس مخدوش می‌شود».

او ادامه داد: «از سوی دیگر باید یک‌حرف زده شود. در ابتدا گفته شد وزارت صمت برای جلوگیری از استیضاح خودروهایی به نمایندگانی داده است اما بعد مشخص شد چنین مسئله از جانب وزارت صمت رخ نداده است و از سوی برخی شرکت‌ها و نه دولت بوده است. حالا فرض کنیم شرکتی خصوصی‌به قیمت بازار به نمایندگانی خودرو داده باشد که در اینجا اِشکالی نیست اما اگر با رانت بپذه باشد محل ایراد است و حتی اگر ممنوع قانونی نبوده باشد، منع اخلاقی دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «آن چیزی که بین رابطه دولت و مجلس مطرح می‌شود، تدامش مطلوب نیست. درگیری و کشمکش بین قوا هیچ وقت مطلوب نبوده است و در همه دوره‌ها درگیری‌ بین قوا آسیب‌زننده بوده است؛ چه در دوره آقای احمدی‌نژاد که کشمکش‌هایی میان دولت و مجلس وجود داشت و چه در دوره آقای روحانی و چه حالا. دستگاه‌ها و قوا نباید اختلافاتشان را به عرصه عمومی‌بکشانند و باید سعی کنند اگر اختلافی هم‌ هست درون‌خود حل‌ کنند و همه در راستای وحدت بیشتر‌حرکت کنند».

مقدم در پایان گفت: «اینکه دفتر بازرسی دولت به مسئله ورود کرده شاید ناشی از این باشد که اتهام علیه دولت مطرح و گفته شد که وزارت صمت به نمایندگان خودرو داده است و دولت هم‌ سعی کرده اصل قضیه را بیان کند اما در ابعاد کلی اگر هرگونه تخلفی از سوی نهادها، دستگاه‌ها و افراد رخ داده است باید اعلام شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها