کد خبر: 677092
تاریخ انتشار :

آسوشیتدپرس: خبر داد:

آخرین خبر از وضعیت نفتکش‌های توقیف شده توسط ایران

ایسنا/ خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد نفتکش‌هایی که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در بندر عباس لنگر انداخته‌اند.

آخرین خبر از وضعیت نفتکش‌های توقیف شده توسط ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جدید از شرکت آمریکایی Planet Labs PBC اعلام کرد که دو نفتکش نیووی (Niovi) و ادونتیج سوئیت (Advantage Sweet) که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در جنوب بندر عباس در نزدیکی یک پایگاه نیروی دریایی پهلو گرفته‌اند.

ایران کشتی Advantage Sweet با پرچم جزایر مارشال را که ۲۳ هندی و یک روسی خدمه آن بودند در ۲۷ آوریل هنگام سفر در دریای عمان توقیف و سپس اعلام کرد که  این نفتکش با کشتی دیگری برخورد کرده است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، Advantage Sweet نفت خام کویت را برای شرکت انرژی آمریکایی شورون (Chevron) در سن رامون (San Ramon) کالیفرنیا در زمان توقیف حمل می‌کرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نفتکش دیگری که ادعا می‌شود حامل نفت خام ایران بوده، یک سال پس از شناسایی تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا از لنگرگاه سنگاپور ناپدید شد.

روزنامه فایننشال تایمز و همچنین شرکت اطلاعات دریایی آمبری هر دو گزارش دادند که یک کشتی به نام سوئز راجان (Suez Rajan ) به دستور مقامات آمریکایی توقیف شده است. اما مقامات ایالات متحده و افراد مرتبط با کشتی سوئز راجان به سؤالات مربوط به ناپدید شدن این نفتکش در حالی که در مسیری به سمت غرب در حرکت بود، پاسخ نداده‌اند.

نفتکش نیووی نیز با پرچم پاناما روز چهارشنبه هنگام خروج از اسکله خشک در دبی، واقع در امارات متحده عربی به سمت فجیره در سواحل شرقی امارات توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران توقیف شد. داده‌های شرکت S&P Global Market Intelligence که توسط  آسوشیتدپرس مشاهده شده، نشان می‌دهد که Niovi در ژوئیه ۲۰۲۰ نفت را از کشتی‌ای که در آن زمان به نام پراید عمان شناخته می‌شد، دریافت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، خزانه‌داری ایالات متحده در اوت ۲۰۲۱، کشتی عمان پراید و سایر کشتی‌های مرتبط با آن را به ادعای «درگیر بودن در یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت» که از نیروی قدس، واحد اعزامی سپاه پاسداران که در سراسر خاورمیانه فعالیت می کند، هدف تحریم قرار داد.

33391fe4-69e5-4f8c-9db5-7ac4511b7ef7

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها