کد خبر: 677471
تاریخ انتشار :

خبر مهم سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره تغییر وزیر ارشاد

تسنیم / سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به شایعاتی که در فضای‌مجازی نسبت به تغییر یا جا به جایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، واکنش نشان داد.

خبر مهم سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره تغییر وزیر ارشاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبری از روز گذشته در برخی کانال‌های مجازی و رسانه‌ها دست به دست می‌شود که احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آن واکنش نشان داد. خبر به جا به جایی و تغییر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی‌گردد.

راستینه با ردِ شایعه جا به جایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد وظیفه نمایندگان مجلس و رویه طبیعی بر تذکر و پیگیری مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف است. کمیسیون فرهنگی وظیفه دارد در خصوص هر اتفاقی چه در صداوسیما، چه وزارت ارشاد و نهادهای دیگر این موضوعات را مورد بررسی قرار دهد. اما راجع به خبرِ جا به جایی و هر نوع تغییر، باید بگویم این خبرها صحت ندارند و آنها را تکذیب می‌کنم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به برخی تخلفات پلتفرم‌ها که بدون مجوز و گذراندن مراحل قانونی سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر اقدام به انتشار آثار خود می‌کنند نیز واکنش نشان داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با مسئولیت‌هایشان در فضای‌مجازی اتفاق افتاده، این تفاهم‌نامه باید عملیاتی شود تا از فضایِ خلأ میان ساترا و وزارت ارشاد در این زمینه، برخی پلتفرم‌ها بهره‌برداری سوء نکنند. 

وی افزود: امروز حوزه فضای مجازی پیچیده است و هر تحلیل و فیلمی در کسرِ ثانیه فراگیر می‌شود؛ این فراگیری اقتضا می‌کند هم ساترا و هم وزارت فرهنگ و ارشاد براساس تفاهم‌نامه خط شفافی را پیش ببرند تا این خلأها باعث سوء استفاده عده‌ای یا پلتفرم‌هایی نشود که بدون اخذ مجوز اقدام به بازنشر فیلمی نکنند. 

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتاً آنچه انتظار ما از وزارت ارشاد و ساترا نسبت به اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه با برنامه دقیق و عملیاتی هرچه سریع‌تر،‌ خلأهای فی مابین را که باعث سوء استفاده پلتفرم‌ها شود را از بین ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها