کد خبر: 677656
تاریخ انتشار :

«اعتدال و توسعه» با لاریجانی می‌آید؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در مورد اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه حاضر است درصورت ورود چهره‌هایی همچون علی لاریجانی به انتخابات که خود را در جریان اعتدال تقسیم‌بندی می‌کنند ائتلافی تشکیل دهد توضیح می‌دهد: «این احتمال وجود دارد که اگر هم مشارکتی باشد و هم یک علاقه‌ای در مردم باشد خب حتما اگر با گروه‌های معتدل کار کنیم بهتر است.»

«اعتدال و توسعه» با لاریجانی می‌آید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرهیختگان نوشت: محمود واعظی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درمورد آغاز به کار فعالیت‌های سیاسی این حزب در انتخاب پیش رو گفت: «سال انتخابات است و همان‌طور که هم مورد تاکید مقام‌معظم‌رهبری و هم مورد تاکید همه سیاسیون کشور است و نیز با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته در کشور رخ داد بالاخره مهم است که این انتخابات بتواند یک تحولی ایجاد بکند. طبیعی است که احزاب مختلف فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده باشند. حزب اعتدال و توسعه هم که همواره در انتخابات گذشته فعال بوده از هم‌اکنون جلسات مختلفی را گذاشته برای اینکه آمادگی‌هایی را در تهران و در سایر استان‌ها ایجاد کند گروه‌های مختلف نیز در استان‌های مختلف فعال شده‌اند.»

شروط اعتدال و توسعه برای ارائه لیست 

واعظی درمورد احتمال ارائه لیست مستقل از جانب حزب اعتدال و توسعه گفت: «باید منتظر بمانیم و ببینیم همان‌طور که مقام‌معظم‌رهبری در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند یک انتخابات رقابتی، آزاد، سالم و مشارکتی برگزار خواهد شد یا نه. اگر شورای نگهبان و وزارت کشور به‌ویژه شورای نگهبان به این رهنمود مقام‌معظم‌رهبری در عمل اعتنا کنند خب قطعا هم حزب اعتدال توسعه و هم بقیه احزاب فعال وارد انتخابات شده و در مساله معرفی کاندیدا و تشویق مردم برای حضور کار خواهند کرد. باید ببینیم که در عمل چه اتفاقی می‌افتد. اگر انتخابات بخواهد مثل انتخابات 98 باشد نمی‌شود خیلی کار جالبی کرد چون اکثر افرادی که در جاهای مختلف بودند همه رد شدند. اگر قرار است افراد را برای کاندیداتوری تشویق کنیم و بعد هم به‌راحتی رد شوند خب به آبرویشان خدشه وارد می‌شود مخصوصا در شهرهای کوچک که خیلی بد است. لذا باید ببینیم که چه پیش می‌آید. در جریان معتدل آن‌طور که بحث شده تعداد مخالفان زیاد است. اگر فضا فضای رقابتی و مشارکتی باشد حتما لیست می‌دهیم اما اگر نباشد خب باید راجع‌به آن در دفتر سیاسی و هم در شورا تصمیم‌گیری شود. اگر بخواهیم الان هم در دفتر سیاسی و هم در شورای مرکزی شرایط 98 را به رای بگذاریم رای نمی‌آورد.»

مهم‌ترین نگرانی 

واعظی فارغ از بحث ارائه لیست از جان احزاب درمورد یک نگرانی مهم‌تری که باید به آن توجه شود می‌گوید: «من یک نگرانی دیگر دارم که مردم هم نمی‌آیند. در 98 ما یک مشارکت بالا نداشتیم و اگر مقایسه کنیم با گذشته خیلی پایین‌تر بود و اگر قرار باشد از 98 هم کمتر باشد خب یک‌سری مشکلات دیگر به وجود می‌آید. من نگرانم که بخشی از احزاب و گروه‌های سیاسی و افرادی که دلسوز نظامند ناامید بشوند و فکر کنند اثری ندارد. نگرانی‌ام بیشتر از احزاب راجع‌به خود مردم است. در جامعه که با افراد مختلف سیاسی و غیرسیاسی صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که باید اتفاقاتی بیفتد تا به انتخاباتی که مورد نظر مقام‌معظم‌رهبری است برسیم.» 

 احتمال ائتلاف با سایر گروه‌ها

محمود واعظی در مورد اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه حاضر است درصورت ورود چهره‌هایی همچون علی لاریجانی به انتخابات که خود را در جریان اعتدال تقسیم‌بندی می‌کنند ائتلافی تشکیل دهد توضیح می‌دهد: «این احتمال وجود دارد که اگر هم مشارکتی باشد و هم یک علاقه‌ای در مردم باشد خب حتما اگر با گروه‌های معتدل کار کنیم بهتر است.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها