کد خبر: 677759
تاریخ انتشار :

مهم‌ترین نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا| پایان کار ترامپ بدست سانتیس

تا مدتی قبل می‌شد با اعتماد به نفس گفت که دونالد ترامپ، تنها چهره مهم انتخابات از بین جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. اما نظرسنجی‌های اخیر می‌گوید ترامپ از ران‌دی سانتیس رو دست خورده است.

مهم‌ترین نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا| پایان کار ترامپ بدست سانتیس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرآنلاین، فرماندار ۴۴ ساله فلوریدا ممکن است ترامپ را شکست دهد و تبدیل به مهم‌ترین نامزد انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا باشد. او که مواضع تند و تیزی علیه ایران و ایرانی‌ها دارد، حتی در برخی از نظرسنجی‌ها محبوبیت بیشتری نسبت به دونالد ترامپ کسب کرده. براساس این نظرسنجی که توسط انجمن نظرسنجی های گروث در ایالت آیوا انجام شده، ۴۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که از نامزدی ران دی‌سانتیس فرماندار فعلی فلوریدا به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت می کنند. در حالی که تنها ۳۷ درصد افراد با نامزدی دونالد ترامپ به عنوان نماینده جمهوری خواهان موافق هستند و بقیه افراد هم هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. طرفداران سانتیس پس از اعلام پیروزی مجدد او در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان، شعار دو سال دیگر سر می‌دادند که نشان از آمادگی آنها برای حمایت از این مرد دارد.

ران‌دی سانتیس کیست؟

ران‌دی سانتیس را می‌توان جوان‌ترین کاندیدای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامید. او در سال ۱۹۸۷ متولد شده و او نماینده حوزه انتخابیه ششم فلوریدا از جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بوده. این مرد ۴۴ ساله در دانشگاه ییل و هاروارد تحصیل کرده و در رشته‌های تاریخ و حقوق تحصیل داشته است. هر چند ران‌دی سانتیس در فلوریدا به دنیال آمده اما لاتین تبار است و نیازی نیست برای فهم این موضوع راه زیادی بروید و تنها کافی است به ظاهرش نگاه کنید. همین موضوع باعث شده تا دی سانتیس دست بالا را در حزب جمهوری خواه داشته باشد چرا که لاتین تبارها از حضور کسی که شکل و شمایل آنها را دارد استقبال می‌کنند. او در انتخابات میان‌دوره‌ای رقیب دموکراتش را شکست داد و فلوریدا که از پایگاه‌های قدیمی دموکرات‌ها بود را به عنوان یک جمهوری‌خواه اصیل تحویل گرفت.

ران‌دی سانتیس بعد از اتمام تحصیلاتش در رشته تاریح دانشگاه ییل، وارد دانشگاه هاروارد شده و همزمان به نیروی دریایی پیوست. او بعدها ارتش را ترک کرد و یک سال بعد دادستان فدرال شد و در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان دادستان منطقه شش فلوریدا به کنگره رفت.

دی سانتیس، دوران سیاسی ترامپ را به اتمام می‌رساند؟   وزن ران دی‌سانتیس در بین جمهوری‌خواهان چقدر است؟

تا مدتی قبل می‌شد با اعتماد به نفس گفت که دونالد ترامپ، تنها چهره مهم انتخابات از بین جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. اما نظرسنجی‌های اخیر می‌گوید ترامپ از ران‌دی سانتیس رو دست خورده است. او که روزگاری طرفدار پروپاقرص ترامپ بود، حالا گزینه‌ای امن نسبت به ترامپ برای آنهاست و شاید به گربه سیاه ترامپ نیز تبدیل شود!

او پرونده‌های اخلاقی ترامپ را ندارد و به مرد خانواده بودن مشهور است. از طرف دیگر مردی حسابگر و بدون فساد مالی در نظر گرفته می‌شود که توانسته در موارد بحرانی مانند سیل فلوریدا درخشان عمل کند. در ضمن طرفداران او نمی‌توانند این موضوع را فراموش کنند که دی سانتیس تن به قرنطینه کرونایی نداد و با این حال فلوریدا در زمان پاندمی نسبتا موفق از آن بیرون آمد. می‌توان ران دی سانتیس را محبوب‌ترین فرماندار در بین ایالات های آمریکا دانست.

مجموع مواردی که دی سانتیس از آنها به عنوان امتیاز برخوردار است در تضاد فراوانی با ترامپ قرار دارد. او مرد آرامی به حساب می‌آید که بعید است بتواند مانند ترامپ مردم را علیه نظم موجود بشوراند. اما بخش های معقول تری در میان جمهوری خواهان که از سروصداهای ترامپ دل خوشی ندارند؛ دی سانتیس را ترجیح میدهند. برای جمهوری خواهان دی سانتیس مسیحی معتقد ضد همجنسگرایان و ضد مهاجری است که از سقط جنین بیزار است و به مالیات کم اعتقاد دارد و در ضمن پرونده ای پر و پیمان از نظر اخلاقی و حقوقی ندارد.

دی سانتیس اما به‌نظر برای بسیاری گروه‌ها کم خطرتر از ترامپ نیست. او طرفدار سفت و سخت رژیم صهیونیستی است و می‌گوید بهتر است مهاجران کشور را ترک کنند تا جرم جنایت کمتر شود. او از طرف دیگر مسلمان ستیز به نظر می‌رسد. اتفاقی که می‌تواند به عنوان زنگ خطر برای همه اقلیت های دیگر هم باشد.

دی سانتیس نویسنده اصلی پیش‌نویس قطعنامه‌ای است که در سال ۲۰۱۵ برای ممنوعیت ورود مهاجران از عراق، لیبی، سومالی، سوریه و یمن که کشورهایی جمعیت شان مسلمان هستند، ارائه شد. این لایحه «قانون جلوگیری از نفوذ پناهجویان تروریست در سال ۲۰۱۵» نامیده شد.

مهم‌ترین نامزدهای انتخاباتی ۲۰۲۴

در جبهه دموکرات‌ها جو بایدن یکه تاز است. او هر چند پیر و کمی کم‌حواس به نظر می‌رسد اما ظاهرا حزب دموکرات علاقه ای به تراشیدن رقیب برای این مرد ندارد. اگر تا سال دیگر اتفاق پیشبینی نشده‌ای نیفتد، به نظر می‌رسد که این حزب تمام قد پشت رئیس جمهور فعلی آمریکا می ایستد تا هر طور شده یک بار دیگر او را به کاخ سفید بفرستد.«ماریان ویلیامسون» نویسنده مشهور آمریکایی، نخستین رقیب دموکرات بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) است که میانه اسفندماه اعلام آمادگی کرد. اما به نظر نمی رسد که خیلی شانسی داشته باشد. اما در بین جمهوری خواهان اوضاع بسیار متفاوت است. ترامپ پررنگ ترین چهره آنهاست اما نیکی‌هیلی به عنوان متحد دیروز او و یک زن جمهوری خواه قد علم کرده. مایک پنس که روزگاری معاون اول ترامپ بود، فرد دیگری است که می‌خواهد برای رسیدن به کاخ سفید رقابت کند. پنس احتمالا با تکیه بر مسیحیان تندرو و ثروتمند آمریکایی پا جلو گذاشته است. تدکروز نخستین آمریکایی اسپانیایی‌تبار برگزیده شده به عنوان سناتور از تگزاس و یکی از سه سناتور کوبایی‌تبار است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون نتوانسته به آرزویش برای انتخاب شدن به دست آمریکایی ها برسد. نفر بعدی و مهم‌ترین رقیب جمهوری خواه ترامپ ران دی سانتیس است. مردی که جوان و محبوب و سرسخت به نظر می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها