کد خبر: 677791
تاریخ انتشار :

سفیر جدید ایران در کویت کیست ؟ + جزئیات

فارس/ «محمد توتونچی» قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران راهی کویت شود.

سفیر جدید ایران در کویت کیست ؟ + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شنیده‌ها حاکی از آن است که «محمد توتونچی» قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران و به جای «محمد ایرانی» عهده‌دار سفارت ایران در کویت شود.

رئیس اداره خلیج ‌فارس وزارت خارجه و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان از جمله سوابق محمد توتونچی است.

14020224000336_Test_PhotoL

محمد ایرانی از شهریور ۱۳۹۷ عهده‌دار سفارت ایران در کویت است.

به گزارش فارس، بعد از قطع روابط ایران و عربستان در دی ماه ۱۳۹۴ در پی حمله صورت گرفته به سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران، دولت کویت نیز سفیر خود را به تبعیت از عربستان از تهران فراخواند و سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش داد. دولت این کشور در مرداد ماه سال گذشته (۱۴۰۱) و بعد از حدود ۶ سال سفیر جدید خود در تهران را منصوب کرد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرده بود که کویت سفیر خودش را معرفی کرده و ایران هم موافقت کرده و ظرف روزهای آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می‌شود. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تعیین سفیر کویت بیان کرد: در خصوص روابط با کویت عموما روابط مثبت است و سفیر این کشور تعیین و معرفی شده و موافقت صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر کویت خواهیم بود. 

در نهایت «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید دولت کویت ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ و در آغاز ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها