کد خبر: 678159
تاریخ انتشار :

نخست‌وزیر پاکستان عازم نقطه مرزی مشترک با ایران شد

ایرنا/ نخست وزیر پاکستان برای حضور در مراسم افتتاح بازارچه مرزی و خط انتقال برق از ایران به پاکستان عازم نقطه مرزی مشترک با ایران شد.

نخست‌وزیر پاکستان عازم نقطه مرزی مشترک با ایران شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، شهباز شریف در راس یک هیات سیاسی - اقتصادی اسلام‌آباد را به مقصد منطقه مرزی مند واقع در ایالت بلوچستان ترک کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: سفر امروز نخست وزیر به منطقه مرزی مند که قرار است آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان در مراسم افتتاح بازارچه مرزی و پروژه برق پولان-گبد حضور داشته باشد، بیانگر فصل جدیدی در روابط دو کشور همسایه است.

این بیانیه می‌افزاید: شهباز شریف با آیت الله رئیسی دیدار خواهد کرد و هر دو رهبران پروژه‌های بازارچه مرزی و خط انتقال برق را افتتاح می‌کنند.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی موجب بهبود زندگی ساکنان مرزی و توسعه استان‌های همجوار شده و به غلبه بر پدیده قاچاق کمک بزرگی می‌کند.

دولت پاکستان اعلام کرد که این کشور در حال کار بر روی ۵ بازارچه دیگر نیز است که به زودی گشایش خواهد یافت. همچنین پروژه انتقال برق ایران نیز گامی موثر برای غلبه بر کمبود انرژی در بلوچستان پاکستان است و سطح برق دریافتی از کشور همسایه با افتتاح این پروژه به ۲۰۳ مگاوات افزایش می‌یابد.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای افتتاح همزمان بازارچه مرزی و پروژه انتقال برق از ایران به پاکستان با حضور سران دو کشور را بیانگر تعهد قوی تهران و اسلام‌آباد برای همکاری در ارتقای رفاه استان‌های همجوار مرزی عنوان کرد.

براساس این گزارش، افتتاح بازارچه مرزی پیشین - مند نوید رونق اقتصادی میان دو کشور همسایه و همچنین افزایش رفت و آمد مردمی است که سبب تقویت روابط و ایجاد فرصت‌های بیشتر در مسیر گسترش تعاملات اقتصادی بازرگانی ایران و پاکستان می‌شود.

علاوه بر این اجرای طرح انتقال ۱۰۰ مگاوات برق دیگر از ایران به همسایه شرقی، حاصل توافقات وزرای نیرو و انرژی دو کشور در کمتر از یک سال گذشته است که با سرعتی کم‌نظیر و در مدت زمانی کمتر از ۹ ماه عملیات طراحی، مهندسی و اجرای آن به اتمام رسیده و ۸۳ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت به‌همراه پست‌ها و تجهیزات جانبی، احداث و آماده بهره‌برداری شده است که بهره‌برداری رسمی از آن روز پنجشنبه با حضور سران دو کشور آغاز می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها