کد خبر: 678305
تاریخ انتشار :

مجلس بزرگان/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با امیررضا واعظ ‌آشتیانی

اصولگرایان لیست واحد ندهند، شرایط مثل شورای سوم می‌شود

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: آن گروهی که از حالا می‌گوید شاید بر سر لیست واحد به توافق نرسد به نوعی زورآزمانی درون‌سازمانی می‌کند تا بتواند امتیازاتی بگیرد.

اصولگرایان لیست واحد ندهند، شرایط مثل شورای سوم می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اخیرا سخنانی از سوی جبهه پایداری ابراز می‌شود که حکایت از آن دارد این گروه شاید در مسیر انتخابات چالش‌هایی با بدنه اصلی جبهه اصولگرایی بر سر لیست واحد انتخاباتی داشته باشد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «تجربه نشان داده است که در مجموعه اصولگرایی از این دست سخنان مطرح می‌شود حالا گروه پایداری باشد یا گروه‌های دیگر اما اصولگرایان به خوبی می‌دانند اگر متفرق عمل کنند، عملا هدیه‌ای به رقیب داده‌اند. برای اصولگرایان راهی وجود ندارد مگر اتحاد با یکدیگر. آن گروهی که از حالا می‌گوید شاید بر سر لیست واحد به توافق نرسد به نوعی زورآزمانی درون‌سازمانی می‌کند تا بتواند امتیازاتی بگیرد و تعداد بیشتری از نیروهای خود را در لیست نهایی انتخاباتیِ اصولگرایان قرار دهد».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم اصولگرایان در نهایت مانند گذشته به وحدت می‌رسند و لیستی واحد ارائه می‌دهند که اگر چنین نشود خواسته یا ناخواسته امتیاز به رقیب داده‌اند. اینکه برخی بگویند لیست جدا می‌دهیم، بلوف سیاسی زده‌اند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «یک تحلیل دیگر هم وجود دارد؛ آنکه شاید این سخنان زده می‌شود تا رقیب ارزیابی شود و رقیب تصور کند که اصولگرایان با یکدیگر در تضاد فکری اساسی به سر می‌برند تا دچار سرگردانی در تصمیم‌گیری شوند اما به هر حال تا یکی دوماه مانده به انتخابات از این دست سخنان که شاید لیست جدا بدهیم وجود خواهد داشت اما در نهایت لیست واحد منتشر می‌شود».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «در هر صورت هر گروهی که از لیست جداگانه سخن می‌گوید بداند که اگر اصولگرایان با دو یا چند لیست وارد انتخابات شوند، در تهران و حتی دیگر شهرهای بزرگ دچار چالش می‌شوند و شرایطی مانند انتخابات دور سوم شورای شهر تهران رقم می‌خورد که عین 21نفر اعضای شورا می‌توانست از اصولگرایان باشد اما نتیجه‌ای برعکس حاصل شد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها