کد خبر: 679012
تاریخ انتشار :

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

باید افسوس خورد که نتوانستیم حرکت امام خمینی را جهانی کنیم

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: باید افسوس بخوریم که نتوانستیم به خوبی حرکت امام را جهانی کنیم و در این زمینه کم‌کاری کردیم و شاید بخشی از این کم‌کاری نیز به روحانیت و نیز دوستان و نزدیکان ایشان ارتباط داشته باشد.

باید افسوس خورد که نتوانستیم حرکت امام خمینی را جهانی کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس حزب مؤتلفه اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی فتح خرمشهر گفت: باید درود بفرستیم به روح همه شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای حزب موتلفه، شهدای جنگ و بخصوص امام شهیدان حضرت امام خمینی که تاریخ سازی و ملت سازی کردند.

وی همچنین تصریح کرد: شهدا و اعضای مؤتلفه از صف شکنان بودند که جوانی، عمر و زندگی خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه با بیان روایتی از امام رضا (ع) که فرمودند خداوند رحمت کند آن‌هایی که امر ما، جایگاه و موقعیت ما را زنده نگاه می‌دارند اظهار کرد: از آن بزرگوارانی که کلام ائمه را احیا کردند حضرت امام خمینی (ره) و شهدای موتلفه و شهدای جنگ بودند.

وی همچنین بیان کرد: فقه و شخصیت امام خمینی ایستا نبود. شخصیت ایشان هم در زمان‌های مختلف در حال رشد و کمال بود و امام سال ۴۲ با امام سال‌های ۵۷ و ۶۷ متفاوت بود و برخی به فقه امام در یک مقطع توجه می‌کنند که آن هم حالت ایستایی دارد و این درحالی است که ایشان ایستا نبودند. امام در تفکر، راهنمایی، هدایت و راهبری همواره درحال رویش بود.

مصطفی پورمحمدی

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی یک عنصر با حرکت تشکیلاتی و سازمانی بود اظهار کرد: باید افسوس بخوریم که نتوانستیم به خوبی حرکت امام را جهانی کنیم و در این زمینه کم‌کاری کردیم و شاید بخشی از این کم‌کاری نیز به روحانیت و نیز دوستان و نزدیکان ایشان ارتباط داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در پایان با تأکید بر اینکه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کار تشکیلاتی و سازمانی بها ندادیم اظهار کرد: ما اینگونه فکر کردیم که تنها با شعار می‌توانیم به اهداف خود برسیم این در حالی است که دشمنان با برنامه‌ریزی به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند و ما نیز با عقلانیت، همبستگی ملی، محبت ملی، اعتماد بخشی خواهیم توانست در مقابل نقشه‌های دشمن بایستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها