کد خبر: 679276
تاریخ انتشار :

سیدحسن خمینی: فضای مجازی واقعیت دنیای ماست؛ باید از آن استفاده کنیم

مهر/ تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه خودمان را نباید گرفتار بحث‌های بیهوده فضای مجازی بکنیم گفت: متدینین باید برای هوش مصنوعی آینده پژوهی کنند.

سیدحسن خمینی: فضای مجازی واقعیت دنیای ماست؛ باید از آن استفاده کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در آئین رونمایی از نسخه سوم نرم افزار مجموعه آثار امام خمینی (ره) گفت: امروز روز مبارکی است، در آستانه میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستیم و نیز در آستانه حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم و این کار ارزشمندی که در خصوص آثار امام (ره) صورت گرفته است، جای تقدیر دارد.

وی افزود: جا دارد از همه دوستان به خصوص مجموعه مرکز نور که قریب ۳۰ سال است با کارهای آنها آشنا هستیم، تشکر کنم.

وی با گرامی داشتن یاد امام (ره)، فرزندان امام (ره) و شهدای انقلاب با اشاره به فضای مجازی اظهارداشت: در مواجهه با فضای مجازی که سابقا به صورت و با نام کامپیوتر معروف بود، خیلی‌ها از جمله برخی متدینین و مقدسین مواجهه انجام می‌دادند و این مواجهه مانند زمانی بود که بلندگو اختراع شد؛ اما اینها واقعیت‌هایی است که خوب یا بد ما امکان نفی آنها را نداریم. حتی هیچکس نمی‌تواند آنها را نفی کند زیرا اینها واقعیاتی است که خود را به جهان تحمیل کرده و ما باید آنها را مدیریت کنیم.

سیدحسن خمینی در ادامه تصریح کرد: باید به دنبال استفاده از جهان باشیم و فضای مجازی، وب و انواع و اقسام و شمول آن واقعیت‌های دنیای ما هستند و چه بخواهیم، چه نخواهیم وجود دارند.

خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های مرکز تحقیقات کامیپوتری اسلامی نور، گفت: مجموعه نور از سال‌های آغاز دهه ۷۰ کار خود تقریباً همزمان با آمدن اینترنت را آغاز کرد و از همان مقطع بخوبی متوجه شد که باید از بستر اینترنت استفاده کند.

تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با تاکید برداشتن سود و زیان فضای مجازی، اظهار داشت: از زاویه فرهنگ دینی، دنیا آشفته بازار فرهنگ‌های سنتی شده است. البته فضای مجازی هم سود و هم زیان دارد و می‌تواند ایجاد هجمه کند، کاری که اکنون انجام شده است اما در هر صورت بستری است که بهره هم دارد و باید از آن استفاده کرد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه نباید خودمان را گرفتار بحث‌های بیهوده در خصوص فضای مجازی کنیم، گفت: باید از امکانات فضای مجازی استفاده کنیم و بیندیشیم و ببینیم راه‌های حفظ فرهنگ و سنت‌هایمان با وجود این فضا چگونه است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی با اشاره به موضوع توسعه هوش مصنوعی به متدین متذکر شد: متدینین باید آینده پژوهی کنند که از این بسترها چگونه باید بهره برد زیرا با نفی و تقابل همواره از غافله تمدن عقب می‌مانیم و باید به دنبال آن بدویم.

حسن خمینی با اشاره به امام خمینی (ره)، تصریح کرد: همه هویت جمهوری اسلامی امام خمینی است اما باید از بسیاری از نهادهای فرهنگی کشور گله کرد که نسبت به امام یا بی توجه یا کم توجه هستند و یا تحلیل غلط دارند.

وی ادامه داد: امام خمینی در بستر انقلاب حکم قرآن را در بستر دین دارد و باید همه چیز را با او قیاس کرد و این بحثی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارند.

حسن خمینی افزود: هم اکنون همه هجمه‌ها بر علیه امام است چون دشمنان می‌دانند اگر ریشه را بزنند شاخه‌ها بدون ریشه خشک می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها