کد خبر: 680692
تاریخ انتشار :

تلاش فرانسه برای حمایت بیشتر از اوکراین

ماکرون به دنبال متقاعد کردن بن سلمان

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه در پاریس با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار می‌کند تا از این طریق حاکم واقعی این پادشاهی نفت‌خیز را تحت فشار قرار دهد تا حمایت بیشتری از اوکراین در مقابله با حمله روسیه به عمل آورد و راه‌حلی برای بحران ریاست جمهوری در لبنان حاصل شود.

ماکرون به دنبال متقاعد کردن بن سلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از رای الیوم، سفر ولیعهد ۳۷ ساله نشان دهنده روابط خوب پاریس و ریاض است. این سفر در کمتر از یک سال پس از حضور قبلی وی در کاخ الیزه صورت می گیرد که خشم فعالان حقوق بشر را به دلیل ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در سال ۲۰۱۸ برانگیخت.

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که مذاکرات در ساعت ۱۱:۱۵ به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد و بر روابط دوجانبه و همچنین "چالش های ثبات منطقه ای" متمرکز خواهد بود. این دو مقام درباره «مسائل بین المللی مهم، از جمله جنگ در اوکراین و پیامدهای آن بر سایر جهان» گفتگو می کنند.

عربستان سعودی خود را در پرونده اوکراین دخیل نکرده و خواستار پایان جنگ شده است.

ماه گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در اولین سفر خود به خاورمیانه از زمان آغاز حمله روسیه به کشورش، در بخشی از نشست اتحادیه عرب به میزبانی عربستان در جده، شرکت کرد. در آن زمان ماکرون یک هواپیمای دولتی فرانسه را در خدمت زلنسکی قرار داد که او را برای شرکت در اجلاس G۷ به جده و سپس به ژاپن برد.

ریاض به قطعنامه های شورای امنیت در محکومیت حمله روسیه و الحاق مناطق شرق اوکراین به روسیه رای مثبت داده بود، اما در عین حال به هماهنگی نزدیک با روسیه در زمینه سیاست های نفتی ادامه داد و برای تبادل زندانیان بین کی یف و مسکو میانجیگری کرد.

ماکرون علناً به دنبال متقاعد کردن کشورهای غیرمتعهد مانند چین و هند و همچنین عربستان سعودی است تا مسکو را برای پایان دادن به جنگ خود با اوکراین تحت فشار بگذارد.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور فرانسه از ولیعهد بخواهد از نفوذ عربستان سعودی در لبنان برای شکستن بن‌بست سیاسی که منجر به شکست مکرر پارلمان در انتخاب رئیس‌جمهور جدید شده است، استفاده کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها