کد خبر: 681221
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان: دبیرکل سازمان ملل ابتکار نشست وزرای خارجه هشت کشور حاشیه خلیج فارس را در شهریور ماه در نیویورک ارائه داد

ایرنا: وزیر امور خارجه گفت: خوشبختانه با طرف عمانی اتفاق نظر داریم که در یک و نیم سال گذشته مسیر پیگیری اسناد و توافقات به خوبی در حال پیشرفت است.

امیرعبداللهیان: دبیرکل سازمان ملل ابتکار نشست وزرای خارجه هشت کشور حاشیه خلیج فارس را در شهریور ماه در نیویورک ارائه داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر خارجه ایران گفت: دبیرکل سازمان ملل ابتکار نشست وزرای خارجه هشت کشور حاشیه خلیج فارس را در شهریور ماه در نیویورک ارائه داد؛ من و همکارم وزیر خارجه عمان و پیش از این نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار در منطقه می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس بشود.

حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه پس از دیدار با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رایزنی‌ها قبل از هر چیز در خصوص توافقات دو کشور به خصوص بعد از سفر جناب سلطان عمان به تهران صحبت و پیگیری داشتم.

وی گفت: خوشبختانه با یکدیگر اتفاق نظر داریم که در یک سال و نیم گذشته مسیر پیگیری اسناد و توافقات به خوبی در حال پیشرفت است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: همکاری در حوزه های اقتصادی تجاری ترانزیت انرژی علم و فناوری و گردشگری از جمله موضوعات مورد توجه ما در دیدار کنونی بود.

امیرعبداللهیان افزود: معتقدیم ما در منطقه از مرحله گفت‌وگوی محض عبور کرده‌ایم و وارد مرحله همکاری های متعدد و چند جانبه شده‌ایم.

وی بیان داشت: دبیرکل سازمان ملل ابتکار نشست وزرای خارجه هشت کشور حاشیه خلیج فارس را در شهریور ماه در نیویورک ارائه داد؛ من و همکارم وزیر خارجه عمان و پیش از این نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار در منطقه می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس بشود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: ما اتفاق نظر داریم که دور بعدی کمیسیون اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم و از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی و با هدف همکاری صلح ثبات و توسعه منطقه تشکر میکنم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها