کد خبر: 681748
تاریخ انتشار :

فیلم قدیمی سیداحمد خمینی: بریزید کتابخانه‌ها و سفارتخانه‌های اروپا را آتش بزنید

فیلم قدیمی از سیداحمد خمینی فرزند آیت‌الله خمینی منتشر شده که در آن به حاضران می‌گوید در اروپا کتابخانه‌ها را منفجر کنید و سفارتخانه‌ها را آتش بزنید. این سخنان مربوط به اجرای فتوای قتل سلمان رشدی است.

فیلم قدیمی سیداحمد خمینی: بریزید کتابخانه‌ها و سفارتخانه‌های اروپا را آتش بزنید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ویدئویی کمتر دیده‌شده از سخنرانی سیداحمد خمینی فرزند آیت‌الله خمینی به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ظاهرا در جمع نیروهای امنیتی آن دوره است. خمینی در این سخنرانی از حاضران می‌خواهد  در اروپا کتابخانه‌ها را منفجر کنند و سفارتخانه‌ها را آتش بزنند! گفته می‌شود این ویدئو مربوط به فرمان قتل سلمان رشدی است.

سایت جماران که مواضع خانواده آیت‌الله خمینی را منتشر می‌کند، در یاداشتی نوشته «این سخنان نه به طور محرمانه، بلکه در جلسه‌ای رسمی با حضور اقشار مختلف ایراد شده است.» جماران همچنین نوشته «نشر و پررنگ کردن این سمینار در برهه فعلی می‌تواند کارکردهای مختلف از جمله متشنج کردن سیاست تنش‌زدایی بین ایران و اروپا، تضعیف بیش از پیش جریان‌های اصلاح‌طلب وفادار به بنیانگذار و... داشته باشد، اما هرگونه تحلیل و نیت‌خوانی غیرجهت‌گیرانه‌ای نسبت به سخنان آقایان سید محمد خاتمی، سیداحمد خمینی(و دیگرانی که در آن سالها موضعی گرفته‌اند) باید در چارچوب زمینه‌ای که ذکرش رفت صورت گیرد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها