کد خبر: 682070
تاریخ انتشار :

واکنش گوترش به پیام مهم آیت‌الله سیستانی

دبیرکل سازمان ملل گفت: پیام سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعه را دریافت کردم، از تلاش‌های ایشان سپاسگزارم و پاسخ پیامش را خواهم داد.

واکنش گوترش به پیام مهم آیت‌الله سیستانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از ایسنا،احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، فواد حسین، وزیر خارجه عراق دیروز جمعه یک تماس تلفنی از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دریافت کرد و در آن توهین به قرآن کریم بررسی شد که روز چهارشنبه توسط یک عراقی در سوئد اتفاق افتاد.

در این بیانیه آمده است که حسین در این تماس تلفنی گفت، چنین اقداماتی مشکلات متعددی میان کشورهای جهان اسلام و جوامع اروپا ایجاد می‌کند، پدیده اسلام هراسی، افکار افراطی و تروریستی را تغذیه و کراهیت و خشونت را در سراسر کشورهای جهان گسترش می‌دهد.

وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگو بر لزوم اقدام بین‌المللی برای مبارزه با چنین افکاری تاکید کرد؛ اقداماتی که منجر به توهین به مقدسات و نمادها و سوزاندن کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن کریم می‌شود.

نامه مهم آیت الله سیستانی به دبیرکل سازمان ملل درباره «هتاکی به قرآن در سوئد»

گوترش هم در این تماس تلفنی گفت، این حادثه و واکنش‌های عراق و جهان اسلام را پیگیری کرده است و این عمل شنیع را محکوم کرد.

وی تاکید کرد، باید با پدیده اسلام هراسی مقابله شود و افزود: پیام سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعه را دریافت کردم، از تلاش‌های ایشان سپاسگزارم و پاسخ پیامش را خواهم داد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است، در پایان این گفت‌وگو فواد حسین از دبیرکل سازمان ملل بابت موضعش و توجه فراوانش به پیام آیت الله سیستانی قدردانی و تاکید کرد، همه برای برقراری امنیت، صلح، همزیستی مسالمت آمیز و مبارزه با افکار افراطی تلاش می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها