کد خبر: 682415
تاریخ انتشار :

حضور امیرعبداللهیان در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

فارس/ نشست وزرای خارجه عدم تعهد در باکو با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

حضور امیرعبداللهیان در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه عدم تعهد در رأس هیأتی سیاسی شب گذشته (سه‌شنبه) ۱۳ تیر ماه وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

نشست وزیران جنبش عدم تعهد (نم) با عنوان «جنبش عدم تعهد: متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» به میزبانی جمهوری آذربایجان امروز و فردا چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

امیرعبداللهیان ضمن ایراد سخنرانی در این نشست در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. وی همچنین در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد و نشست گروه دوستان منشور هم شرکت خواهد کرد. وزیر امور خارجه ایران آنگونه که ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه ۱۲ تیرماه گفت قرار است در این سفر با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر امور خارجه پس از ورود به باکو در توئیتر نوشت: برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم‌ تعهد به جمهوری آذربایجان سفر کردم. جنبش عدم‌تعهد با توجه به تنوع کشورهای عضو، یک ظرفیت ویژه در تقویت چندجانبه‌گرایی و هم‌اندیشی برای حل چالش‌های جدید جهانی است. ‌رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین این سفر را فرصتی برای پیگیری و توسعه سیاست همسایگی در منطقه خواند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها