کد خبر: 683190
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت تهران:

اگر گاهی تصمیم ما مورد نقد قرار می‌گیرد، برای آن است که با دانش فاصله دارد

ابوترابی‌فرد، خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت اگر گاهی می‌بینید تصمیم ما مورد نقد قرار می‌گیرد، برای آن است که با دانش و علم و پشتوانه‌های کارشناسی فاصله دارد.

اگر گاهی تصمیم ما مورد نقد قرار می‌گیرد، برای آن است که با دانش فاصله دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: تمام تصمیمات ما در حوزه خانوادگی، فردی، اجتماعی، سیاسی و ... باید دانش بنیان باشد.

وی افزود: کسی که عالمانه قدم برنمی‌دارد تحت ولایت خدا قرار نمی‌گیرد. انسان و جامعه‌ای مشمول نصرت خداوند هستند که عالمانه تصمیم بگیرند و عالمانه قدم بردارند. اگر گاهی می‌بینید تصمیم ما مورد نقد قرار می‌گیرد، برای آن است که با دانش و علم و پشتوانه های کارشناسی فاصله دارد.

وی ادامه داد: از خداوند سبحان عاجزانه درخواست دارم با فهم دقیق و درست از مدرسه غدیر و رویداد تاریخی و تحول آفرین مباهله راه معرفت خود، آراستگی به تقوا و عمل صالح را فرا روی جامعه اسلامی و بشری بگشاید.

وی افزود: ایام مبارک و تحول آفرین ماه ذی الحجه الحرام با رویدادها و حوادث و اعیاد بزرگ پیوند خورده است. عید غدیر و نزول آیه مباهله و حضور پیامبر اعظم (ص) و اصحاب کسا در میدان تاریخ ساز مباهله از رویدادهای مهم این ایام است.

ابوترابی فرد با اشاره به ویژگی‌های آیه مباهله، گفت: اول اینکه آیه مباهله فصل الخطاب است. دوم تفسیر روشن آیه تطهیر و تبیین اصحاب کسا و جایگاه ممتاز ایشان است و سوم توصیفی بلند در شخصیت بی بدیل امیرالمومنین علی (ع) است
خطیب نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: هرکسی که حق را قبول ندارد اما ادعای حق می‌کند مورد خشم خداوند قرار خواهد گرفت.

ابوترابی فرد ادامه داد: در نگاه قرآن کریم هر فرزند و بانویی از اهل بیت انبیا به حساب نمی‌آید بلکه قرآن کریم کسانی را از اهل بیت انبیا می‌داند که با انبیاء الهی هم عقیده و دارای عمل صالح باشند.

وی افزود: در جهان اسلام بانو و فرزند و  مرد و انسانی در تراز خمسه طیبه وجود ندارد. این خاندان استثنایی در قله طهارت، علم و ایمان قرار دارند؛ لذا آنها باید مقتدای جامعه بشری باشند.

وی خطاب به خواهران و برادران کشور گفت: باید پیوند اجتماعی را  مستحکم کنید. این جشن بزرگ غدیر با حضور میلیونی خواهران و برادران جلوه برجسته ای از عشق لبریز به حضرت علی(ع) بود. این جبهه متحد می تواند چالش های فرهنگی کشور را به یک فرصت برای تحکیم پیوندهای ملی و انقلابی تبدیل کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها