کد خبر: 683566
تاریخ انتشار :

اظهارات رئیسی در بهمئی؛

از تاکید بر بومی گزینی تا ماموریت ویژه به وزارت نفت

رئیس‌جمهور در جمع مردم شهرستان بهمئی با تاکید بر اینکه اولویت ما بومی‌گزینی است، به وزارت نفت ماموریت ویژه داد که در کنار بهره‌برداری از مخازن بخشی از ثروت تولید شده از این منطقه برای توسعه همین منطقه استفاده شود.

از تاکید بر بومی گزینی تا ماموریت ویژه به وزارت نفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهمترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

ماموریت ویژه برای وزارت نفت؛ در کنار بهره‌برداری از مخازن بخشی از ثروت تولید شده از این منطقه برای توسعه همین منطقه استفاده شود

* خدمتگزاری به مردم مسئله اول و دارای اولویت همه باشد.

* در این منطقه ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که باید از آنها استفاده شود برای حل مشکلات مردم.

فروش ماشین صفر و کارکرده در شعب خودرو45 | تسویه نقدی یک روزه

* بخشی از ثروتی که در این منطقه تولید می‌شود باید برای توسعه و اشتغال همین‌جا استفاده شود.

بنا داریم بن‌بست‌ها را بشکنیم

* این منطقه دارای ظرفیت گردشگری بسیار خوبی است که توسعه آن نیازمند ارتقا شرایط زیرساخت‌ها در این منطقه است.

* یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز بیمارستانی بود که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

قابل توجه مدیران؛ اولویت ما بومی‌گزینی است

* استفاده از نیروی انسانی غیر بومی مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند. باید فرزندان همین مناطق به‌کارگیری شوند.

* همه بدانند بر استفاده از نیروهای بومی تاکید داریم.

در این دولت مدیریت آب را شروع کرده ایم 

* کار جهادی اگر انجام شود دغدغه آب و آبرسانی در شهرستان نخواهیم داشت.

* در این دولت برای بازسازی جاده ها و اجرای آبرسانی اعتبار گذاشته شده است. 

* در استان های مختلف کارهایی  آغاز شده است که آب به دست  بهره بردار و مصرف کننده برسد.

بهره‌بردن مردم منطقه از سدهای اطراف بهمئی از اولویت‌های ما است​

* اعتبارات خوبی برای تامین آب، توسعه گردشگری و اصلاح جاده‌ها در این منطقه اختصاص یافته است.

* به همه شهرستان‌ها احساس دِین می‌کنیم اما به این شهرستانِ دوردست آمدیم تا مشکلات را به‌سرعت حل کنیم.

مشروح اظهارات رئیسی جمهور به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع مردم بهمئی با بیان این‌که «ظرفیت کافی برای رفع مشکلات مردم داریم که باید از آن استفاده کنیم»، اظهار کرد: چاه‌های نفت یا بهره‌مندی از امکانات این منطقه و ثروتی که تولید می‌شود بخشی از آن برای توسعه‌یافتگی این منطقه استفاده شود.

وی ادامه داد: این همان  بحث مسئولیت‌های اجتماعی است که وزارت نفت را مامور کردیم که در کنار بهره‌برداری از مخازن، بخشی از ثروت بدست آمده در جهت توسعه منطقه استفاده شود آن هم در جهت تولید، اشتغال و ورفع مشکلات مردم. بخشی از درآمدهای وزارت نفت اختصاص داده شده است به رفع مشکلات محلی که چاه‌های نفت در آن وجود دارد.

وی افزود: بهمئی دارای ظرفیت گردشگری خیلی خوبی است ولی گردشگری به زیرساخت نیاز دارد که یکی از این زیرساخت‌ها همان بیمارستانی است که امروز بهره‌برداری از آن انجام شد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که «بنای دولت عبور از مسائل و چالش ها نیست بلکه ما در درون و قلب چالش قرار می‌گیریم»، تصریح کرد: ما باید مساله را حل کنیم. اگر چاله‌ای دیدیم برای آن باید چاره کنیم نه این‌که راه خود را کج کنیم تا آیندگان فکری برایش کنند. ما اگر به چاله‌ای برخوردیم باید چاره کنیم و کار دولت چاره ‌کردن برای حل مشکلات است.

وی افزود: منطقه کهگلویه و بویراحمد و خوزستان استان‌های کم آب نیستند و باید مدیریت کرد تا آب برای شرب، کشاورزی و صنعت برسد. در دولت با وجود کمبود نزولات آسمانی در برخی مناطق برای مدیریت آب کار را شروع کرده‌ایم. در این استان هم این کار مدنظر ماست. برای آبرسانی اعتبار در نظر گرفته‌ایم. با یک کار جهادی حتما مردم در این شهرستان شاهد رفع مشکل آب خواهند بود.

وی همچنین با بیان این‌که «اولویت ما بر بومی‌گزینی است و اول اولویت با بچه‌های همین منطقه است» ، افزود: وقتی نیروی انسانی بومی وجود دارد نباید از تهران یا جای دیگری نیرو آورد. این مطلب امری عقلانی است. نشنوم از تریبونی که کسی از  تریبونی اعلام کند با وجود نیروی انسانی بومی، از جای دور دست نیرو آورده‌اند. حتما بومی گزینی اولویت ماست.

رییسی در ادامه با اشاره به این‌که «ما شهرستان بهمئی را در اولویت قرار دادیم تا مشکلاتش سریعا حل شود»، خاطرنشان کرد: در قانون برای آلاینده‌ها پیش‌بینی‌هایی شده است، البته اولا آلاینده برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نباید وجود داشته باشد و صنایع باید جایی باشند تا برای مردم زحمت ایجاد نکنند،  اما اگر به هر دلیلی وجود داشت، باید عوارض آن را در نظر گرفت؛ زیرا امراض به دنبال آلاینده‌ می‌آید.

وی همچنین گفت: اشتغال یکی از مسائل اولویت‌دار است که در شهرستان بهمئی باید به طور خاص دنبال شود. درست است که آمار بیکاری در سطح استان پایین آمده، اما در این شهرستان این‌گونه نیست چون کارخانه فعال نداریم. باید زمینه اشتغال جوانان با سرعت و تا جایی که امکان دارد دنبال شود.

وی با اشاره به نیاز بهمئی به تکمیل راه‌های مواصلاتی برای توسعه گردشگری، اظهار کرد: گفتند این شهرستان در بن‌بست است. مبنای ما شکستن این بن‌بست است. جاده‌های مواصلاتی این استان در اولویت فعال شدن است تا بن‌بست‌ها شکسته شود. تاریخ و تمدن بهمئی قابل ارائه به گردشگران داخلی و خارجی است. این منطقه تمدنی کهن دارد. بهمئی  محرومیت  دارد ولی خدا از ما سوال می‌کند چرا از امکانات این منطقه درست استفاده نشد؟

رییس‌جمهور همچنین خطاب به استاندار کهگلویه و بویراحمد گفت: حتما کارگروهی آشنا به مسائل این شهرستان(بهمئی) تشکیل شود  تا برای اشتغال جوانان تحصیل کرده یا تحصیل نکرده کار فوری انجام شود. زمانی که ما به این مردم اعلام کردیم جبهه به نیرو نیاز دارد، مادران  بهمئی به فرزندان‌شان گفتند به جبهه بروید و وقتی با پیکر او مواجه شدند گفتند خدا را شکر که وظیفه خود را انجام دادیم. 125 شهید این شهرستان برای ما مسئولیت می‌آورد. صنایع پایین دستی را استاندار دنبال کند تا در منطقه فعال و اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان این‌که «سدهای خوبی ایجاد شده اما مردم بهره کافی از این سدها ندارند، باید برای چاره کرد و این مساله در اولویت ما قرار دارد»، افزود: اعتبارات خوبی برای گردشگری، انتقال آب، اصلاح جاده‌ها در نظر گرفته شده است. من دور بودن این شهرستان از مرکز را می‌دانستم ولی اینجا را انتخاب کردم. من دوست دارم به سایر شهرستان‌ها هم بروم ولی به دنبال حل کردن مشکلات این شهرستان دور دست هستم. شهرستان‌های نزدیک هم وجود دارد که نسبت به آن‌ها هم احساس دین می‌کنم ولی این شهرستان در اولویت است و مشکلاتش باید سریعا رفع شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها