کد خبر: 684235
تاریخ انتشار :

طرز پخت انواع غذا با نودل

یکی از مشکلاتی که مردم در این روزگار با آن روبه‌رو هستند کمبود وقت و البته حوصله است چیزی که سبب می‌شود نتوانند برای آشپزی و درست‌ کردن غذا وقت بگذارند.

طرز پخت انواع غذا با نودل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: زندگی امروز زندگی پر از هیاهو و سرعت است به‌گونه‌ای که افراد همواره وقت کم می‌آورند و نمی‌توانند خود را با سرعت زندگی هماهنگ کنند. یکی از کار‌هایی که در این میان و در این شلوغی مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد آشپزی کردن و درست کردن غذاست. مردم در دنیای کنونی حتی اگر وقت آشپزی کردن هم داشته باشند حوصله آن را ندارند بنابراین ترجیح می‌دهند به رستوران بروند و یا از غذا‌های آماده استفاده کنند.

به گزارش رویداد۲۴ یکی از غذا‌های آماده و بسیار خوشمزه‌ای که در دنیا و در ایران طرفداران زیادی دارد نودل است. این غذا بومی کشور ژاپن است و مردم این کشور از آن بسیار استفاده می‌کنند که نسبت به پاستا از آرد نرم‌تری استفاده می‌کنند.

نودل غذاییست که از برش خمیر ورنیامده به‌دست می‌آید. مرسوم‌ترین فرم نودل، خمیر‌های نواری نازک و بلند است. اما نودل به شکل‌های بسیاری متنوعی تولید می‌شود و وجود دارد و معمولا آن را در آب جوش با مواد گوناگونی که دوست دارند می‌پزند، اما در برخی مناطق و کشور‌ها آن را سرخ می‌کنند.

در این مطلب چند دستور غذایی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید با آن نودل‌های گوناگونی داشته باشید و از آن‌ها لذت ببرید.

نودل چیلی

یکی از آسان‌ترین غذا‌ها و دستور‌هایی که با نودل وجود دارد و می‌توانید آن را درست کنید نودل چیلی است. در این روش نودل را مانند همیشه در آب جوش بریزید و پس از پخت آن را آب‌کش کنید. سپس یک قوطی چیلی آماده را گرم کرده و نودل را به آن بیفزایید. در این روش می‌توانید از انواع سبزیجات پخته و حتی تخم‌مرغ آب‌پز براساس سلیقه و ذائقه خود استفاده کنید.

نودل به‌عنوان سوپ

شاید یکی از کار‌هایی که برای بسیاری دشوار باشد درست کردن سوپ باشد به‌ویژه در فصل سرد که نیاز به داشتن یک غذای کمی آبکی و گرم بسیار حس می‌شود، ضمن این‌که در این فصل افراد بیش‌تر دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند و به این‌گونه غذا‌های نیاز بیش‌تری دارند.

برای درست کردن سوپ با نودل لازم است ابتدا مرغ را با یک پیاز و سیر و کمی کرفس و سیب‌زمینی و هویج و نمک و فلفل آب‌پز کنید سپس مرغ را خارج کنید و نودل را در آب گرم مرغ بریزید و اجازه دهید بپزد. به همین سادگی و خوشمزگی سوپ شما آماده است.

املت نودل

به گزارش رویداد۲۴ اگر گاهی می‌خواهید سالم‌خوری را رها کنید و تمام رژیم‌های دنیا را کنار بگذارید نودل بهترین گزینه است، چون به‌آسانی می‌توان آن را با مواد دیگری ترکیب کرد و یک خوراک خوشمزه به دست آورد.

برای تهیه املت نودل که می‌توانید آن را برای صبحانه یا عصرانه استفاده کنید باید نودل را مانند همیشه در آب جوش بریزید و پس از پخت آب‌کش کنید سپس در تابه‌ای کمی روغن بریزید و نودل‌ها را بریزید و تخم‌مرغ‌ها را هم در ظرف دیگری بشکنید و به آن بیفزایید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس ژامبون خرد شده و فلفل دلمه‌ای و پنیر به آن بیفزایید و اجازه دهید خود را بگیرد. املت شما آماده است.

نودل کاسیو په‌په

 

برای تهیه یک وعده غذای خوشمزه با نودل کمی پنیر پارمزان، کره، روغن زیتون، قارچ و یک بسته نودل کافی است. برای تهیه این نودل ابتدا باید آب، کره و روغن زیتون را در ظرفی ریخته و آن را روی شعله قرار دهید و منتظر بمانید تا مواد داخل ظرف به جوش بیایند. سپس حرارت را کم کرده و پنیر را به‌همراه فلفل سیاه به محتویات ظرف اضافه کنید. بلافاصله نودل را داخل ظرف ریخته و مرتب هم بزنید. اگر میزان مایع زیاد بود، می‌توانید مقداری از آن را بیرون بریزید. در مرحله، پایانی قارچ را اضافه کنید. غذا آماده است.

سالاد نودل

اگر شما جزو کسانی هستید که سالاد جزوی جدانشدنی از برنامه غذاییتان است خبر خوبی برایتان داریم. شما می‌توانید سالاد مورد علاقه خود را درست کنید و در ظرفی نودل را هم بپزید و آب‌کش کنید و به سالاد بیفزایید. در آسیای شرقی ترکیبی از هویج، کلم خرد شده و نخودفرنگی را همراه با چاشنی سویا سس و روغن کنجد می‌ریزند و به آن نودل اضافه می‌کنند. در برخی دستور‌ها از بادام زمینی هم استفاده می‌کنند که بسیار خوشمزه است.

ترکیب و سالاد دیگری که با نودل درست می‌شود بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد سالاد کنجد-میسو است. برای درست کردن این سالاد نودل نیاز به خیار، لیمو ترش، ادویه میسو، فلفل چیلی، پیازچه، روغن کنجد و روغن هسته انگور، شکر قهوه‌ای و سیر دارید. همان‌گونه که از نام این سالاد مشخص است کنجد نقشی اساسی در آن دارد بنابراین وجودش در این سالاد الزامیست.

به گزارش رویداد۲۴ با خرد کردن فلفل، پیازچه و گرفتن آب لیمو ترش مواد اصلی را آماده کنید. ادویه میسو، روغن کنجد و شکر قهوه‌ای را نیز با آب لیمو ترکیب کنید و هم بزنید و در آن یک حبه سیر رنده کنید. روغن هسته انگور و آب را به آن اضافه کنید تا مخلوط غلیظ حاصل شود. نودل را که بر اساس دستور روی جعبه آماده کرده‌اید به این سس اضافه کنید. سبزیجات خرد شده را نیز اضافه کنید خوب مخلوط کنید تا نودل خوشمزه شما آماده میل کردن شود.

نودل با سبزیجات سرخ شده

برای داشتن یک غذای خوشمزه با نودل روش دیگری را به شما آموزش می‌دهیم که حتما از آن خوشتان خواهد آمد. در این روش سبزیجاتی مانند بروکلی، فلفل دلمه‌ای و هویج را تفت دهید. در این دستور غذایی با نودل می‌توانید از حبوباتی مانند لوبیا و نخود و حتی تخم‌مرغ هم استفاده کنید. در پایان همه مواد را با نودل آماده شده مخلوط کنید. نوش جان.

نودل با پنیر

یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین و البته پرکالری‌ترین ترکیبی که با نودل وجود دارد مخلوط نودل و پنیر است. بافت این غذا به دلیل نرم بودن نودل و هم‌چنین نرم و کش‌دار شدن پنیر بسیار خاص و خوشمزه و جالب است. کافی است تا نودل را به روش معمول آماده کرده، نصف قاشق چای‌خوری کره را به‌همراه پنیر ورقه‌ای یا هر پنیر دیگری که دوست دارید به آن بیفزایید سپس اجازه دهید پنیر آب شود.

براساس علاقه و ذائقه خود می‌توانید به این ترکیب سبزیجات یا ژامبون هم بیفزایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها