کد خبر: 684489
تاریخ انتشار :

اصلاح‌طلبان چگونه به بهانه حجاب قصد ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت را دارند؟

خانم منصوری! شما به جنگ جامعه آمده‌اید

آذر منصوری و دیگر اصلاح‌طلبان رادیکال به بهانه حجاب می‌خواهند بار دیگر خود را مطرح کنند ولو مواضعشان منجر به تشدید اوضاع اجتماعی شود.

خانم منصوری! شما به جنگ جامعه آمده‌اید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فردا نوشت: به تازگی آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت، در یادداشتی تحریک‌آمیز نوشته است: «لایحه حجاب‌وعفاف نه تنها توجیه‌گر رفتار‌های سلبی است که تا فاجعه مرگ مهسا اعمال می‌شد، بلکه مجموعه‌ای گسترده از مجازات‌ها را برای به اصطلاح متخلفان در نظر گرفته که به تعبیر بسیاری از دلسوزان کشور به مثابه اعلام جنگ با جامعه است».

چنین مواضعی از سوی او البته تازگی ندارد و منصوری همواره کوشیده است تا به بهانه‌های مختلف مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهد؛ چه در انتخابات‌های گذشته با مواضعی که انگار اصل انتخابات را نشانه می‌رفت، چه در ناآرامی‌های سال گذشته که حتی مواضعش منجر به صدور کیفرخواست شد و چه حالا که به بهانه لایحه حجاب و عفاف تا آنجا رفته است که بگوید این لایحه اعلام جنگ با جامعه است.

چنین سخنانی هیچ نتیجه‌ای جز شکاف‌انداختن میان جامعه و حاکمیت ندارد؛ به ویژه اینکه منصوری و دیگر اصلاح‌طلبان رادیکال سعی می‌کنند با موضوعاتی مانند حجاب همه چیز را به حاشیه ببرند تا خود را مطرح کنند؛ حال آنکه در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه مردم وضعیت نابسمان معیشتی‌شان است و حجاب مسئله‌ای ثانویه در نگاه عمومی است. علاوه بر این بهتر است اصلاح‌طلبان از مسیرهای قانونی برای سامان‌دهی به موضوع حجاب استقبال کنند زیرا اتفاقا تکیه بر امر قانونی است که می‌تواند از بروز حوادثی مانند آنچه بر مرحومه مهسا امینی رخ داد جلوگیری کند اما آذر منصوری این واقعیت آشکار را طوری جلوه می‌دهد که انگار تصمیم‌سازان در پی تشدید اوضاع اجتماعی هستند.

نکته دیگر آنکه اگر هدف رادیکال‌های اصلاح‌طلب تشدید شکاف میان مردم و حاکمیت است، باید بدانند که هیچکس از چنین شرایطی سود نمی‌برد؛ از جمله خود اصلاح‌طلبان که اکنون مغضوب طرفداران خودشان هم هستند. اصلاح‌طلبان می‌دانند برای مطرح‌شدن دوباره راهی جز مانوردادن بر موضوعاتی مانند حجاب ندارند زیرا اگر بخواهند از دردهای واقعی مردم مانند اقتصاد سخن بگویند اولین و مهم‌ترین مقصر ماجرا، خودشان هستند؛ چه آنکه بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از سوءمدیریت دولت مورد حمایت آنها و البته عملکرد ضعیفشان در مجلس دهم است. در پایان گفتنی است که بهتر است اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات به جای تشدید اوضاع اجتماعی سعی بر ایجاد همدلی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها