کد خبر: 685004
تاریخ انتشار :

دستگیری ۲ زورگیر سابقه‌دار در غرب تهران

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری دو سارق که اقدام به زورگیری از شهروندان در شهرهای پرند و رباط کریم کرده بودند، خبر داد.

دستگیری ۲ زورگیر سابقه‌دار در غرب تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ علی زنگنه در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت گزارش‌هایی از زورگیری‌ از شهروندان با استفاده از سلاح سرد در شهرهای پرند و رباط کریم، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستورکار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم قرار گرفت و آنان تحقیقات خود در این زمینه را با بررسی‌های میدانی آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم با اشاره به نتایج تحقیقات اولیه کارآگاهان گفت: کارآگاهان در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند که سرقت‌ها ازسوی دو سرنشین یک موتورسیکلت انجام شده است. در همین راستا نیز آنان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و روش‌های علمی موفق به شناسایی چهره متهمان شدند. در ادامه با تطبیق چهره با بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مشخص شد که این دو نفر جزو افراد سابقه‌دار هستند که پیش از این نیز بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات شهر رباط کریم شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری دو متهم نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن دو دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و دو قبضه سلاح سرد نیز کشف و ضبط شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم با اشاره به انجام بازجویی از متهمان گفت: متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به ۳۱ فقره سرقت به شیوه زورگیری از شهروندان در خیابان‌های پرند و رباط کریم اعتراف کردند. همچنین شماری از مالباختگان نیز در مواجه حضوری، این افراد را به عنوان زورگیر اموال خود مورد شناسایی قرار دادند.

زنگنه درباره شناسایی مالخر اموال مسروقه نیز اظهارکرد: دو متهم در جریان بازجویی‌ها هویت مالخر اموال مسروقه را نیز اعلام کردند که شناسایی و دستگیری این فرد نیز در دستورکار قرار دارد. 

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده، گفت: دو متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات نیز در دستورکار ماموران قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها