کد خبر: 685156
تاریخ انتشار :

دردسر جدید داماد زاکانی | شهردار تهران به «سوال» تهدید شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران باز هم به دخالت‌های داماد شهردار در برخی از حوزه‌های ماموریتی شهردار تذکر داده شد.

دردسر جدید داماد زاکانی | شهردار تهران به «سوال» تهدید شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از اکوایران، علی‌اصغر قائمی - عضو شورای شهر تهران - با اشاره به اینکه متن تذکر خود در رابطه با داماد شهردار تهران را چندی پیش آماده کرده بود، اظهار کرد: با اکراه اعلام می‌کنم که مداخلاتی از سوی داماد آقای زاکانی در تصمیم‌گیری‌ها در مدت اخیر صورت گرفته است؛ لغو حکم از سوی شهرداری اقدام شایسته‌ای بود اما انتظار می‌رفت در عمل این اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: هیچ دستاورد چشمگیری در دو سال اخیر در حوزه هوشمندسازی نداشتیم و پسرفت نیز وجود داشته است؛ این تذکر به امضای ۹ نفر رسیده و به هیأت رئیسه تقدیم می شود و امیدواریم شهردار تهران با تدبیر خوب خود این مشکل را رفع کند.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر دیگری به قطع درخت در منطقه یک اشاره کرد و با بیان اینکه در شهر هزار علت وجود دارد که ما کار انجام دهیم، یادآور شد: مگر می شود در روز روشن درختان را قطع کنند و ادعا شود که چند درخت کاشته شده است؛ این فضا فضای سبز بوده و باید با ضوابط باغات ساخت و ساز انجام می شده است و شهرداری باید در این زمینه پاسخگو باشد.

مهدی چمران نیز با تأکید بر اینکه قطع درخت و جابجایی آن باید در کمیسیون مربوطه بررسی شود، تصریح کرد: این اقدام بسیار دردآور بود.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه در مجمع اتوبوسرانی مصوبه ویژه ای داشتیم که بر اساس آن نباید هیچ یک از املاک اتوبوسرانی بدون مجوز شورا واگذار شود، اظهار کرد: ما درخواست کردیم که سامانه معلولین نباید جابجا شود و یک مصوبه قانونی در شورا با دو بار حقوقی مجمع و شورا در مورد این موضوع به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با دو مصوبه تأکید کردیم که سامانه باید تحت نظارت اتوبوسرانی باشد، تصریح کرد: معلولین از این مصوبه خوشحال بودند اما متأسفانه تمام وسایل نقلیه به محل شیر پاستوریزه منتقل شده است؛ اگر مصوبات شورا برای شهرداری فاقد ارزش است باید تکلیف خود را بدانیم و ظاهراً خودسری بر شهرداری حاکم است.

وی افزود: اگر قانون وجود دارد این خودسری ها از سوی شهرداری قابل پذیرش نیست و از رئیس شورا می خواهیم سامانه سریعاً به محل سابق خود بازگردد؛ اگر به موقع برای شرکت کنترل ترافیک اقدام می کردیم این خودسری انجام نمی شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر شورا اثرگذار نباشد باید برای شورا تصمیم بگیریم، گفت: اگر این موضوع تعیین تکلیف نشود با اکثریت اعضا از شهردار تهران سوال خواهیم کرد. اگر قرار باشد به صورت قانونی حل نشود از شهردار سوال خواهیم کرد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه انتظار داشتیم بررسی موضوع حادثه شهرک احمدیه مانع تخریب سازه های ناایمن نشود و به متخلفان جایزه داده نشود، گفت: بنده درخواست دارم که با تمام قدرت پیگیری شود که تخریب در خلازیر با قدرت و جدیت بیشتر صورت بگیرد و پیگیری های کارشناسی در مورد ریزش و جان باختن نیروهای پلیس و شهرداری نیز پیگیری شود.

وی افزود: نباید تخریب متوقف شده زیرا این اثر بدی بر ادامه کار دارد و احساس می شود کسانی که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می دهند تشویق شوند که به مسیر باطل خود ادامه دهند.

جعفر بندی شربیانی نیز در صحن شورای شهر تهران در تدکری با بیان اینکه همکاری و همدلی بالایی در حادثه انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب وجود داشت، گفت : این همکاری باعث شد صحنه حادثه مدیریت شود و عضو شورا نیز در ساعات اولیه در محل حضور داشت و عملیات آواربرداری سازه ناایمن تا نیمه‌های شب با حضور شهردار منطقه ۲۰ انجام شد.

وی افزود: رسانه ها به خوبی موضوع را منعکس کردند و گروه های جهادی نیز حضور خوبی در محل داشتند و اسکان ۱۳ خانواری که با مشکل برخورد کردند، به خوبی صورت گرفت.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه در خصوص رأی گیری هیأت رئیسه شورا، با بیان اینکه رأی گیری بر اساس نصف به اضافه یک صورت می گیرد، گفت: هرکسی انتخاب می شود باید ۱۱ رأی داشته باشد؛ در اولین رأی گیری انتخاب منشی آراء به صورت ۱۲- ۱۲ بود و هریک از اعضا می توانستند ۲ رأی دهند و اگر ۱۵ نفر هم رأی می دادند آراء به ۳۰ مورد می رسید.

وی افزود: رأی گیری به مرحله دوم انجامید و آراء ۱۰ و ۹ شد و چون اکثریت آراء به دست نیامد هیچ یک از نامزدها انتخاب نشدند؛ ما به رأی ۱۲- ۱۲ استناد کردیم و خانم نجفی به عنوان منشی انتخاب شد. چون رأی ۱۰ و ۹ حائز شرط نصف به اضافه یک نشد، قابل استناد نبود.

چمران گفت: ما انصراف نداریم و باید استعفا ثبت می شد؛ چون درگیر رأی گیری بودیم و انصراف مطرح شد به رأی ۱۲ به ۱۲ اکتفا کرده و موارد مکتوب و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتما روند جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید ادامه پیدا کند، گفت: توقف در این موضوع ممنوع است و همکاری پلیس در این زمینه ضروری است و نیروی انتظامی وظیفه دارد در کمال قدرت حضور پیدا کند که از ساخت و ساز غیرمجاز و ناپایدار و انسان کش جلوگیری شود.

وی افزود: اگر در این ساختمان که با یک ضربه فروریخت، افراد ساکن می شدند فاجعه ای بزرگ رخ می داد؛ این تخریب به ضرر مافیایی است که از مردم پول می گیرند و خانه های ناپایدار به آنها می فروشند. شهرداری موظف است جلوی این اتفاق را بگیرد و شورا هم از این موضوع به شدت حمایت می کند و اگر ضرورت داشته باشد همه اعضای شورا در محل حضور پیدا می کنیم تا هم جلوی ساخت و ساز را بگیریم و هم ساخت و ساز ناپایدار تخریب شود.

چمران با بیان اینکه تخریب سوژه ای به دست افرادی داد که با تخریب یک سازه چند ساختمان دیگر نیز فرو ریخت، گفت: جنایت جایی بود که ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده اما شوخی ها و بهانه گیری ها و انتقام گیری هایی صورت گرفت که نباید کار صحیح قلمداد شود.

حبیب کاشانی هم در این جلسه  با بیان اینکه میدان شهید تیموری در طرشت مشکلاتی از باب ترافیک داشت، اظهار کرد: از خانواده شهید تیموری و شهرداری تهران تقدیر می کنیم که این ترافیک در میدان شهید تیموری برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در روز رأی گیری هیأت رئیسه اتفاقی افتاد، خاطرنشان کرد: یکی از سایت ها مطلبی منتشر کرده بود که شورا بی سواد است؛ به طوریکه شورا ۲۱ عضو دارد و دو منشی هریک ۱۲ رأی داشتند؛ کسانی که می خواهند این اخبار را منتشر کنند باید حساب و کتاب داشته باشند. در مجموع برای انتخاب ۲ نفر باید ۴۲ رأی می دادند و هرکسی می توانست ۲ رأی بدهد. تقاضا می کنیم که جمع و تفریق انجام دهند که اطلاعات غلط به مردم ندهند.

کاشانی با اعلام اینکه حداکثر مطلق در شورا ۱۰+۱ است، یادآور شد: در انتخابات هیأت رئیسه برای انتخاب منشی این اتفاق نیفتاد؛ نرجس سلیمانی ۱۰ رأی و سوده نجفی ۹ رأی داشت و یک رأی نیز ممتنع بود و با این حساب خانم سلیمانی باید ۱۱ رأی کسب می کرد. از سویی وقتی خانم سلیمانی رأی کسب کردند نمی توانستند بگویند که بنده به عنوان منشی فعال نخواهم بود و باید کتباً اعلام و مجدداً این تصمیم در رأی گیری لحاظ می شد. از سویی دیگر باید بگوییم در دوره اول و دوم انتخاب خزانه دار در انتخابات هیأت رئیسه انجام نشده بود.

چمران در حاشیه صحن شورا هم  در جمع خبرنگاران در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر، یادآور شد: اگر ما این افراد را در مسیر نبینیم در کمپ‌ها آنها را زیارت می‌کنیم. در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سالهای قبل آغاز شده و با افزایش جمع‌آوری، هنوز شاهد حضور آنها در سطح شهر هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، بهزیستی، پلیس، قوه قضاییه و شهرداری باید کنار هم باشند، گفت: شهرداری ظرفیت پنج هزار نفر را ایجاد کرد و پلیس نیز ظرفیت خود را افزایش داد اما باز هم شاهد حضور معتادان در سطح شهر هستیم که عمدتا از سایر شهرستان‌ها هستند که برای کسب شغل به تهران می‌آیند و یا معتاد بوده و یا به اعتیاد گرفتار شدند.

چمران تاکید کرد: باید هماهنگی بین دستگاه‌ها در تهران و سایر شهرها شکل بگیرد؛ ما معتادان را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنیم و آموزش هم می‌دهیم اما کاری پیدا نمی‌کنند که مشغول شوند. باید نسبت به این موضوع توجه جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از تردد موتورسواران در سطح شهر، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد این هستیم که موتورسواران مسافرکشی می‌کنند و در خلاف مسیر حتی مبلغ بیشتری از مسافران می‌گیرند؛ پلیس باید در مورد موضوع فکر و برنامه‌ریزی کند و ما هم باید فکر کنیم.

رئیس شورای  شهر تهران با بیان اینکه استاندار باید صحبت خود را نسبت به اینکه در حادثه خلازیر از سوی شهرداری منطقه چشم‌پوشی صورت گرفته اثبات کند، گفت: ما نیز منتظریم ببینیم نتایج بررسی‌های کارشناسی چیست.

وی با اشاره به علت عدم حضور ناظرین نظام مهندسی در عملیات‌های تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: آنقدر در این موارد قداره‌کشی می‌بینیم که کارشناس نظام مهندسی در زمان تخریب دعوت نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها