کد خبر: 687067
تاریخ انتشار :

رژیم صهیونیستی کتاب‌های درسی فلسطینی را در قدس مصادره کرد

مقامات‌ رژیم صهیونیستی کتب درسی که براساس برنامه درسی فلسطینی تنظیم شده‌اند را مصادره کردند.

رژیم صهیونیستی کتاب‌های درسی فلسطینی را در قدس مصادره کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری سما، رسانه‌های استان قدس اشغالی اعلام کردند که سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی کتاب‌های برنامه درسی فلسطینی را که در مسیر انتقال به یکی از مدارس خصوصی در بخش قدیمی قدس بودند، مصادره کرد.

این رسانه‌ها اعلام کردند، نیروهای اشغالگر یکی از کارمندان این مدرسه و راننده‌ای که این کتب درسی را می‌برد، بازداشت کردند.

مقامات اشغالگر در حال مبارزه با برنامه درسی فلسطینی هستند و سال‌ها تلاش کرده‌اند که از تدریس آن در مدارس قدس جلوگیری کنند.

استانداری قدس مصادره کتب برنامه‌های درسی فلسطینی را محکوم کرد و آن را براساس کنوانسیون بین‌المللی که ملت فلسطین را تحت اشغال می‌داند، حمله به حق این ملت در آموزش و انتخاب برنامه‌های درسی خود عنوان کرد.

استانداری قدس در بیانیه‌ای از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خواست با این جنایت‌های آپارتایدی علیه آموزش در قدس مقابله کنند و از ملت فلسطین نیز خواست با این جنایت‌ها علیه دانش آموزان و برنامه درسی ملی فلسطین به مبارزه بپردازند.

استانداری قدس خواستار عدم دریافت برنامه‌های درسی جعلی و تحریف شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی شد که تلاش می‌کنند آن را بر ملت فلسطین آن هم در مدارس دولتی فلسطین تحمیل کنند.

استانداری اعلام کرد، رژیم صهیونیستی، «قدرت اشغالگر» با تمام توان به دنبال تخصیص مبالغ هنگفتی برای یهودی سازی برنامه‌های درسی و مدارس عربی در قدس است تا دانش آموزان فلسطینی را در جامعه صهیونیستی ادغام کرده و روایت نادرست خود و برنامه‌های درسی یهودی سازی نادرست را بر ذهن دانش آموزان فلسطینی تحمیل کند که با تمام ارزش‌های ملی، مذهبی و عربی فلسطین مغایرت دارد. رژیم صهیونیستی تلاش دارد، ملت فلسطین در قدس را چه با تحمیل برنامه درسی خود چه با اخراج از قدس یا جنایت‌های قتل و ویرانگری روزانه و دیگر جرائم تحت فشار قرار دهد تا از این طریق فلسطینی‌ها را از قدس بیرون کرده و شهرک نشینان را جایگزین آنها کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها