کد خبر: 687736
تاریخ انتشار :

کارمندان|حقوق کارمندان|کارمندان دولت

اوج گیری 50 درصدی حقوق کارمندان در شهریور امسال | واریزی داغ برای این افراد در 18 شهریور

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه از موافقت اعضا با حذف تبصره مربوط به ادغام و انحلال دانشگاه پیام نور از لایحه برنامه و همچنین افزایش حقوق نیروهای خدمتگزار مدارس خبر داد.

اوج گیری 50 درصدی حقوق کارمندان در شهریور امسال | واریزی داغ برای این افراد در 18 شهریور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت دیجی سرگرمی: برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور با اشاره به تبصره 3 ماده 95 لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور درباره دانشگاه پیام نور، گفت: در این ماده وزارت علوم مکلف شده بود تا پایان سال اول اجرایی قانون برنامه، با تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم و با استفاده از مولدسازی امکانات دانشگاه، این دانشگاه را قطب بین المللی برای ارائه آموزش‌های خودخوان، ترکیبی، باز و از راه دور کند. همچنین تا پایان سال دوم برنامه نسبت به ساماندهی واحدها، کارکنان و اعضای هیات علمی اقدام شود.

حسینی همچنین از موافقت اعضا با افزایش حقوق نیروهای خدمتگزار مدارس ، خبر داد و گفت: بدین صورت که با مصوبه اعضای کمسیون، فوق العاده ویژه نیروهای خدمتگزار به 35 تا 50 درصد ارتقا می‌یابد.

به گزارش تسنیم، مصوبات اعضای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم برای تبدیل شدن به قانون نیاز به موافقت نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

نحوه پرداخت اینترنتی حق بیمه تامین اجتماعی

برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت چندین راه متنوع وجود دارد. از آن جا که اکثر بانک ها نیز اقدام به ارائه خدمات اینترنتی نموده اند یکی از مسیرهای انجام این کار وب سایت های بانک ها می باشد. برای این کار، می بایست فیش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را تهیه کرده و سپس، با مراجعه به سایت بانک مورد نظر خود اقدام به پرداخت حق بیمه به صورت آنلاین نمایید. در ابتدا باید برای دریافت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی از پرتال سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنید.

این سامانه، برای ارائه فیش پرداخت بیمه گروهای بیمه ای متفاوت مانند بیمه های حرفه ای، مشاغل آزاد، اختیاری، کارگران ساختمانی، و رانندگان انفرادی می باشد. پس از ثبت نام در سایت و تهیه نام کاربری و رمز عبور شما یک پروفایل شخصی در سایت بیمه دارید که می توانید پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را از طریق سایت es.tamin.ir انجام دهید.

به محض انجام تمهیدات لازم، از سوی سازمان تامین اجتماعی، جهت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در سایت es.tamin.ir، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه پرداخت حضوری حق بیمه تامین اجتماعی

از آنجا که امکان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه زنان خانه دار، از روش غیر حضوری و آنلاین ممکن است برای همه افراد امکان پذیر نباشد. بیمه شده می تواند به چند روش پرداخت حق بیمه خود به صورت حضوری را انجام دهد از جمله:

پرداخت حق بیمه از طریق مراجعه به بانک هایی که طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی می باشند و امکان پرداخت حق بیمه از طریق آنها امکان پذیر می باشد. نکته قابل توجه این است که شما در این روش حتما باید در بانک مورد نظر و یا یکی از شعب آن حساب فعال داشته باشید تا بانک با امکان برداشت مبلغ بیمه را از حساب شما داشته باشد.

مراجعه به دفاتر انجام خدمات عمومی

خدماتی که در دفاتر خدمات عمومی و کافی نت ها انجام می شود مشابه یکدیگر می باشد و شما با در دست داشتن یک کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد و همچنین فیش پرداخت حق بیمه امکان پرداخت حق بیمه را دارید.

هنگام مراجعه به کافی نت ها و دفاتر خدمات عمومی کارمندان شاغل در این بخش ها به دلیل دسترسی با سامانه پرداخت حق بیمه می توانند علاوه بر دریافت فیش بیمه بر اساس مشخصات شما، اقدام به پرداخت فیش نیز داشته باشند.

روش های حضوری مراجعه به بانک در سال های اخیر بسیار کم رنگ شده و جای خود را به پرداخت های غیرحضوری داده است. اما با این وجود برای گروهی از افراد که ممکن است شرایط و موقعیت دسترسی به انجام خدمات غیرحضوری را نداشته باشند این خدمات در بانک های طرف قرارداد بیمه یا کارگزاری هایی که نماینده آن ها هستند انجام می شود. شما با در دست داشتن فیش بیمه و داشتن حساب بانکی در یکی از شعب بانکی که قصد پرداخت حق بیمه را دارید می توانید اقدام به پرداخت فیش خود نمایید.

زمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

زمان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با توجه به شغل، شرایط شغلی متفاوت می باشد. برای مثال پرداخت بیمه هایی که از طرف یک کارفرما برای بیمه شدگانش باید انجام شود معادل 30 درصد حقوق آن ها و تا روز آخر ماه بعد می باشد و در صورت عدم پرداخت حق بیمه کارگر توسط کارفرما برای آن پیگیرد خواهد داشت.

 البته اگر زمان پرداخت حق بیمه با یکی از روز های تعطیل رسمی برخورد داشته باشد تا یک روز بعد از آن نیز امکان پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما امکان پذیر می باشد.اما اگر بیمه شده به صورت اختیاری اقدام به پرداخت مبالغ حق بیمه خود می نماید. آخرین مهلت پرداخت حق بیمه از شرایط زیر تبعیت می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها