کد خبر: 688098
تاریخ انتشار :

پشت پرده ماجرای سوءقصد به هاشمی رفسنجانی

مرحوم هاشمی در بحشی از خاطرات خود به انتقاد اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از خاتمی و پیشنهاد برگرداندن ارز به قیمت ٣٠٠ تومان و بازداشت نماینده مجلس در امارات و... پرداخته است .

پشت پرده ماجرای سوءقصد به هاشمی رفسنجانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بخشی از خاطرات مرحوم هاشمی در بیست و یکم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ آمده است: آقای علی جنتی، سفیر ایران در کویت آمد. از نامساعد بودن وضع سیاسی و اقتصادی کویت به خاطر عدم امنیت گفت. بعد از اشغال عراق و نیز از عدم اعتماد کامل کویتی‌ها به ایران؛ اگرچه روابط بعد از اشغال عراق و مواضع خوب ایران، بهتر شده است. از اوضاع داخلی کشورمان، اظهار نگرانی نمود و گفت، مخصوصاً رسانه‌های کویت هم معمولاً اخبار منفی را می‌گویند و آمریکا نفوذ زیادی در آنجا دارد.

آقای [رضا] امراللهی [رئیس دانشگاه خواجه نصیر طوسی] آمد و پیشنهاد داشت که با توجه به درآمدهای اضافی ارزی، خوب است ارز را به قیمت ۳۰۰ تومان برگردانند و نیز پیشنهاد داشت‌ که با افغانستان صحبت شود، به جای تریاک، گندم بکارند و ما برای تشویق، گندم آنها را به قیمت بالاتر بخریم؛ اشکال‌های هر دو پیشنهاد را گفتم. گفت، جمعی از اعضای دفتر تحکیم وحدت، در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران شرکت‌کرده‌اند و از آقای [سیدمحمد] خاتمی، انتقاد داشته‌اند که به وعده‌هایش عمل نکرده و از آنها حمایت نمی‌کند و تحت فشارند و برخلاف دولت آقای هاشمی، سیاست و برنامه اقتصادی هم ندارد. از من خواست که برای جلوگیری از انحراف بیشتر آنها کمک کنم.

عصر آقایان [محمد] مدد [رئیس سازمان نقشه‌برداری]، [احمد] شفاعت و [محمد] پورکمال آمدند. نمونه‌های اطلس ملی ایران را که اخیراً تدوین کرده‌اند، آوردند و گزارش نحوه کار را دادند و قدردانی کردند که پایه این کار بنیانی را در زمان ریاست‌جمهوری‌ام گذاشته‌ام؛ علی‌رغم اینکه بعضی می‌خواستند تدوین آن را به فرانسه بدهند. بیست جلد شده است.

اوپک، امروز ۸۰۰ هزار بشکه نفت بر تولید خود افزوده و قیمت نفت کمی ارزان شده است، اما غربی‌ها این مقدار اضافه تولید را کافی نمی‌دانند و اوپک می‌گوید، دولت‌های صنعتی باید از مالیاتی که بر فرآورده‌های سوختی بسته‌اند، بکاهند. در کشورهای اروپایی، این روزها اعتراض و تحصن و راه‌بندان علیه مالیات زیاد سوخت، شدت گرفته است.

در رسانه‌های امروز هم انتقادات به استقبال از رئیس‌جمهور و نیز هزینه‌های اسراف‌گونه آن و خرید ۲۰۰۱ شاخه گل ادامه دارد. [آقای غلام‌محمد جهاندیده] نماینده سراوان در مجلس، در امارات به اتهام داشتن مواد مخدر، بازداشت شده است.

دیروز یک نفر به مأمور پُست [حفاظت] جماران حمله کرده و او را با چاقو مجروح نموده و سلاح او را گرفته و گفته، قصد دارد به من سوءقصد کند؛ بازداشت شده است. بعد از بازجویی‌ها، امروز گزارش دادند که سابقه روانی دارد و پدر و مادرش هم مراجعه کرده‌اند و گفته‌اند، جنون ادواری دارد. سابقه بستری بودن او در بیمارستان روزبه را آورده‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

شورای فلسطین، تصویب کرده که اعلان استقلال کشور فلسطین به تأخیر بیفتد. از صحبت‌های آقای [یاسر] عرفات [رئیس حکومت خودگردان فلسطین] در تهران هم استنباط کرده بودم که به تأخیر خواهد افتاد؛ باعث خوشحالی اسرائیل و آمریکا شده و انتقاد طرفداران فلسطین را برانگیخته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها