کد خبر: 688828
تاریخ انتشار :

خبر مهم اتحادیه اروپا د رباره ملاقات بورل با امیرعبداللهیان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا ملاقات میان جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، بسیار مهم توصیف کرد.

خبر مهم اتحادیه اروپا د رباره ملاقات بورل با امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پیتر استانو طی سخنانی در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل عنوان کرد که در جریان این ملاقات درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، مسائل حقوق بشری و حمایت ادعایی ایران از روسیه در جنگ اوکراین بحث شد.

وی با بیان اینکه این سه موضوع مهم در دستور کار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار دارد، مدعی شد: بورل از این ملاقات استفاده کرد تا پیام اتحادیه اروپا را منتقل کند و از ایران بخواهد به‌گونه‌ای رفتار کند که اتحادیه اروپا انتظار دارد.

سخنگوی بورل سپس اضافه کرد: دیپلماسی روند است و یک ملاقات تمام مشکلات را حل نمی‌کند.»

دیدار وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو روز پیش در نیویورک برگزار شد و طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین المللی و منطقه‌ای پرداختند.

در این جلسه، امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن بررسی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، درباره گام‌های پیشنهادی بحث و تبادل نظر کردند.

طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی، در جریان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفت‌ وگوهای سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت و بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجام تأکید شد.

در جریان این دیدار که علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران نیز حضور داشت، اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه گفت‌ وگوها و رایزنی‌های لازم اعلام کرد و طرفین ابراز علاقمندی کردند تا بر اساس یک چارچوب مورد توافق، گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هرچه‌بیشتر را فراهم سازند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها