کد خبر: 688929
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با سید جلال ساداتیان

در سازمان ملل بهتر می‌شد از منافع ایران دفاع کرد

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اصلا اخبار دقیقی از آنچه تیم دیپلماسی در نیویورک انجام داده، منتشر نشده است.

در سازمان ملل بهتر می‌شد از منافع ایران دفاع کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سخنان سید ابراهیم رئیسی در سازمان ملل واکنش‌های زیادی به همراه داشت، برخی این سخنان را جامع و مؤثر دانستند و می‌گویند رئیسی توانست از مواضع ایران پشت مهم‌ترین تریبون بین‌المللی دفاع کند و برخی هم سخنان او را ناکافی ندانستند.

سید جلال ساداتیان، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، نگاه خود درباره سخنان رئیسی را اینگونه در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» تشریح می‌کند: «به نظر من آقای رئیسی می‌توانست بهتر از این از منافع ایران دفاع کند. آقای رئیسی حتی نسبت به رؤسای جمهور پیشین ایران هم ضعیف‌تر سخن گفت. به هر حال سخنان رهبر انقلاب در سازمان ملل زمانی که رئیس‌جمهور بودند یا سخنان آقایان روحانی و خاتمی موجود است و می‌شود مقایسه کرد».

او ادامه داد: «در حاشیه سفر آقای رئیسی به نیویورک تنها یک جلسه سه‌جانبه با حضور ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه برگزار شد. این جلسه در حالی است که سوریه در مقطع کنونی به سمت چین رفته است تا این کشور مشکلاتش را حل کند. خب طبیعی است با چنین وضعیتی از این جلسه سه‌جانبه هم خروجی مهمی بیرون نیاید. از طرفی اصلا اخبار دقیقی از آنچه تیم دیپلماسی در نیویورک انجام داده، منتشر نشده است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «در موضوع پول‌های آزادشده ایران از کره جنوبی با دستور آمریکا باید گفت که این پول‌ها صرفا برای خرید دارو و غذا مصرف می‌شود تا در ازایش زندانیانی از آمریکا آزاد شوند».

ساداتیان در پایان گفت: «برای بایدن هم خوب بود زیرا با این فعل و انفعال اعتبار برای خودش خرید و در آمریکا چنین می‌گوید که با پول‌های خود ایران زندانیانمان را آزاد کردیم و برگ برنده‌ای در برابر جمهوری‌خواهان خواهد داشت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها