کد خبر: 689701
تاریخ انتشار :

انتقاد وزیر خارجه مجارستان از ادعای «مداخله روسیه در انتخابات اسلواکی»

وزیر خارجه مجارستان ضمن آنکه اتهامات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات پارلمانی اسلواکی را رد کرد، گفت که بروکسل به همه سیاستمدارانی که از جریات اصلی لیبرال پیروی نمی‌کنند لقب «جاسوسان روسیه» را داده است.

انتقاد وزیر خارجه مجارستان از ادعای «مداخله روسیه در انتخابات اسلواکی»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، اسلواکی یک روز پس از انتخابات پارلمانی و پیروزی نامزدی که با ارسال کمک نظامی به اوکراین مخالف بود، مسکو را به دخالت در این انتخابات متهم کرد و سفیر روسیه را احضار نمود.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان به یک روزنامه مجارستانی گفت: «زمانی که یک سیاستمدار میهن‌پرست یا یک خانواده سیاسی که منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهد و با جریان اصلی لیبرال بروکسل مخالف است و در انتخابات پیروز می‌شود یا حداقل شانس شرکت در انتخابات را دارد، بروکسل بلافاصله شروع به اعمال فشار، حملات و برچسب زدن می‌کند.»

وی همچنین افزود که گفتمان سیاسی اروپا به سطحی رسیده که همه کسانی را که آماده نیستند به جریان اصلی بروکسل بپیوندند، تسلیحات بفرستند و موضع جریان اصلی اروپا را اتخاذ کنند، «جاسوسان روسیه» خطاب می‌شوند.

در گزارش این روزنامه مجارستانی آمده است: سیارتو از پیروزی «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر سابق اسلواکی در انتخابات استقبال می‌کند و فیتسو علنا به موضع دولت مجارستان درخصوص صلح، مسئله مهاجرت و خودداری از ترویج «پروپاگاندا جنسی» پایبند است.

پس از آنکه «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر پیشین اسلواکی در کارزار انتخاباتی خود وعده داد که به کمک‌های نظامی اوکراین خاتمه خواهد داد، روز یکشنبه در انتخابات پارلمان رقیب خود را شکست داد اما برای پیروزی نهایی باید بتواند دولت بعدی این کشور را تشکیل دهد. حزب فیتسو بسیار ملی‌گراست و به لحاظ اجتماعی محافظه‌کار به‌حساب می‌آید و از سوسیال لیبرالیسم انتقاد می‌کند.

دولت فعلی اسلواکی که کشور عضو ناتو است، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به صورت تمام قد از کی‌یف حمایت کرده است؛ حتی با وجود این‌که نظرسنجی‌هایی نشان داد بیش از نیمی از مردم اسلواکی، غرب یا اوکراین را مقصر این جنگ می‌دانند. این کشور همچنین هنوز به اوکراین سلاح می‌فرستد، به بیش از ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی اسکان داده و از تمامی تحریم‌ها علیه روسیه در حالی حمایت کرده که تاثیر مستقیمی بر تامین انرژی داشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها