کد خبر: 689764
تاریخ انتشار :

دهمرده: رئیسی دستور می‌دهد اما وزرا اراده‌ای برای تحقق آن ندارند

حبیب‌الله دهمرده نماینده اصولگرای زابل در مجلس می‌گوید: رییس‌جمهور دستور می‌دهد ولی وزرایش اراده‌ای برای انجام کار و تحقق وعده‌های رئیس جمهور ندارند. این موضوع دو معنا دارد، یا وزرا توانایی کار را ندارند یا اعتقادی بر انجام این کار‌ها ندارند

دهمرده: رئیسی دستور می‌دهد اما وزرا اراده‌ای برای تحقق آن ندارند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد۲۴ نوشت: حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در واکنش به عدم‌تحقق وعده‌های اقتصادی دولت سیزدهم با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

 وزرای رئیسی اراده‌ای برای تحقق وعده‌های رئیس جمهور کار ندارند

* در ایران ما مشکل منابع نداریم، اما مشکل مدیریتی و توزیع منابع کاملاً مشهود است. اکنون تراز دولت و وضعیت با آن چیزی که آقای رئیسی وعده داده بود، همخوانی ندارد. هیچ‌وقت نمی‌توان بار تریلی را به دوش وانت گذاشت. از این‌رو بار‌ها در صحن علنی مجلس گفته‌ام که آقای رییس‌جمهور دستور می‌دهد ولی وزرایش اراده‌ای برای انجام کار و تحقق وعده‌های رئیس جمهور ندارند. این موضوع دو معنا دارد، یا وزرا توانایی کار را ندارند یا اعتقادی بر انجام این کار‌ها ندارند که هر دو موضوع، یکی است و جای انتقاد دارد.

* روند دولت باعث شده، معدل کاری آقای رییس‌جمهور پایین بیاید. تیمی که در دولت کار می‌کند و افرادی که مدیران را انتخاب می‌کنند، کارشان بسیار مهم و حساس است. باید توجه داشت که دولت، مجموعه‌ای از افراد است و نه فقط شخص رییس‌جمهور.

* در دولت سیزدهم، شخص رییس‌جمهور تلاش می‌کند، نه دولت. پیوسته از آقای رئیسی تقدیر می‌کنم و او را فردی صادق می‌دانم و شخصی است که دوست دارد کار کند و گفته‌ام که باز هم در انتخابات به او رای خواهم داد، ولی خطاب به رییس‌جمهور می‌گویم، تیمی که به کار گرفتی در ابعاد مختلف، ضعیف است و به اصلاح نیاز دارد.

* کار مجموعه دولت به گونه‌ای بوده است که معدلش در تعداد کمی از قسمت‌ها بالا و در اکثر حوزه‌ها پایین بوده و این اتفاق باعث نارضایتی مردم شده است.

* اگر وضعیت مدیریتی کشور، قوی بود، مملکت با همه مشکلات از جمله تحریم‌ها، خیلی بهتر از این اداره می‌شد. نمی‌دانم کی قرار است وضعیت بهتر شود، اما امیدوارم دولت هرچه سریع‌تر به خودش بیاید.

*‌ باید وزرای ضعیف، استیضاح بشوند و حتی از خود رییس‌جمهور سوال شود، اما متاسفانه در این مجلس، خیلی این اراده وجود ندارد.

دشمنان قسم‌خورده هیچ‌وقت با ما آشتی نمی‌کنند مگر دست از اعتقاداتمان برداریم که این منطقی نیست

* ما نمی‌توانیم وضعیت امروز را خیلی به گردن دیگران بیندازیم. البته معنی حرف من این نیست که دیگران مقصر نیستند، چون کسی از بدخواهان بشریت، انتظار آدم‌شدن و همراهی با ما را ندارد. از طرفی روابط دوستانه ایران با برخی کشور‌ها هم برای ما داستانی شده است. هرچند این روابط باید باشد، اما دشمنان قسم‌خورده ما مثل آمریکا، انگلستان، اسراییل و آل‌سعود، هیچ‌وقت با ما آشتی نمی‌کنند مگر اینکه ما دست از اعتقاداتمان برداریم که این کار منطقی نیست. هرچند این کشور‌ها برای ما چالش‌هایی در حوزه اقتصادی ایجاد کرده‌اند، ولی کار و تلاششان در وضع موجود، جزو عوامل تعیین‌کننده نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها