کد خبر: 693781
تاریخ انتشار :

واریز 10 میلیون تومانی برای بازنشستگان به دستور رئیس جمهور | بازنشستگان پولدار شدند!

چنارانی از نحوه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری خبر داد.

واریز 10 میلیون تومانی برای بازنشستگان به دستور رئیس جمهور | بازنشستگان پولدار شدند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد

 هاجر چنارانی (عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با مصوبات این کمیسیون گفت: بیست و دوم آبان در این کمیسیون تصمیم‌هایی گرفته شد و یک خبر خوش برای بازنشستگان داریم؛ متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان اجرا می‌شود.

این نماینده مجلس در مورد چند و چون اجرای متناسب‌سازی در طول برنامه هفتم توسعه گفت: قرار شد تا پایان سال سوم برنامه، دریافتی بازنشستگان کشوری به ۹۰ درصد حقوق و مزایای مستمر شاغلین برسد.

چنارانی افزود: براساس مصوبه کمیسیون، ۴۰ درصد این فاصله در سال اول برنامه هفتم، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد دوم نیز در سال سوم اجرایی می‌شود؛ به این ترتیب، در طول سه سال، دریافتی بازنشستگان کشوری به ۹۰ درصد حقوق شاغلان می‌رسد.

این نماینده مجلس از یک خبر خوش برای دریافتی‌های زیر ۱۰ میلیون خبر داد و گفت: یک تبصره داشتیم که براساس آن قرار شد کل متناسب‌سازی برای بازنشستگانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد در همان سال اول اجرا شود و این فاصله در همان سال جبران شود./ایلنا

انحلال صندوق بازنشستگی فعلا منتفی شد؟

بنابر اعلام نمایندگان مجلس، ادغام، انحلال و انتقال صندوق بازنشستگی نفت از برنامه هفتم توسعه حذف شد.

ایلنا: بازنشستگان صندوق نفت ضمن ابراز خشنودی از این خبر، اعلام کردند انتظار داریم این ابطال دائمی باشد.

به گفته آن‌ها، باید ذینفعان اصلی صندوق، در اساسنامه‌ی آن نقش مشارکتی داشته باشند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر بگذارند.

بازنشستگان نفت اضافه کردند: درست است که ادغام صندوق فعلا منتفی شده اما قطعاً باید اساسنامه‌ی صندوق منطبق بر منافع و مطابق با نظر مشترکین آن تهیه و تصویب شود تا با حفظ استقلال دائمی، راه دست‌اندازی به این صندوق و منابع آن مسدود گردد

 شیوه جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

طبق توضیحات عضو هیئت رئیسه مجلس، افزایش 100 درصدی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد.

رمضانعلی سندگدوینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفتگو با تسنیم، از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: طبق این مصوبه مقرر شد تا در سال اول اجرای برنامه هفتم ۴۰ درصد، در سال دوم اجرا ۳۰ درصد و سال سوم اجرای برنامه هفتم نیز ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

طبق این مصوبه حقوق بازنشستگان هم‌رده شغلی کارکنان شاغل افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون علاوه بر تصویب در جلسه علنی مجلس، باید مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گیرد.

مجلس درصدد رسیدگی به وضعیت حقوقی بازنشستگان

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وضعیت حقوقی بازنشستگان و شاغلان در شرایط ناترازی قرار دارد، افزود: دولت باید با زنده کردن منابع قابل حصول صندوق‌ها فکری اساسی برای وضعیت نامناسب آن‌ها کند.

منصور شکرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و ضرورت رفع مشکلات آن‌ها، گفت: دریافت حقوق و مزایای مناسب و هم‌تراز شاغلان جزو حقوق به حقه بازنشستگان است اما متاسفانه تاکنون بازنشستگان با وجود داشتن مشکلات معیشتی فراوان و هزینه‌های سنگین درمان به این حق خود نرسیده‌اند، به همین منظور مجلس و دولت درصدد افزایش دریافتی‌شان و متناسب کردن آن هستند که در این راستا حکمی در برنامه هفتم توسعه آورده شده که پس از اصلاحات فراوان و رفع ایرادات آن به زودی در صحن علنی مجلس به تصویب خواهد رسید.  

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب صندوق‌های بازنشستگی و ناتوانی آن‌ها در تامین حق و حقوق بازنشستگان، ادامه داد: به دلیل وضعیت نامناسب صندوق‌ها اکنون صدها هزار میلیارد ازسوی دولت به این صندوق‌ها منابع تزریق می‌شود چراکه توان لازم در پرداخت مطالبات را ندارند اما از آنجا که نباید این شرایط ادامه پیدا کند، بهتر است فکری برای اصلاح وضعیت صندوق‌ها و نجات آن‌ها از ورشکستگی کرد، چراکه در این صورت می‌توان مطالبات به حق بازنشستگان را محقق کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت حقوقی بازنشستگان و شاغلان در شرایط ناترازی قرار دارد، افزود: دولت باید با زنده کردن منابع قابل حصول صندق‌ها فکری اساسی برای وضعیت نامناسب آن‌ها کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به مدیریت نادرست صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و عدم کارایی مدیران آن‌ها اشاره کرد و گفت: برای اصلاح وضعیت صندوق‌ها ابتدا باید اصلاحات ساختاری در آن‌ها صورت بگیرد و در کنار این اصلاحات، تلاش کنیم وضعیت معیشت بازنشستگان را بهتر کنیم./خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها