کد خبر: 693921
تاریخ انتشار :

سایپا آتیش زد به مالش! | فروش اقساطی سایپا با شرایط بسیار فوق العاده آغاز شد

شرایط طرح فروش فوق العاده شاهین اتوماتیک (آبان 1402) اعلام شد.

سایپا آتیش زد به مالش! | فروش اقساطی سایپا با شرایط بسیار فوق العاده آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شرایط طرح فروش فوق العاده شاهین اتوماتیک (آبان 1402) اعلام شد.

 پیرو اعلام نتایج در دومین طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگی ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه یکپارچه عرضه خودرو در خرداد ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اولیه خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک اقدام نموده و اولویت ایشان پاییز و زمستان 1402 تعیین و در تاریخ 1402/08/20 پیامک به ایشان ارسال گردیده می رساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل اعلام می گردد.

فراخوان مرحله 34 شرکت سایپا ویژه منتخبین مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه خودرو، که در خردادماه 1402 نسبت به انتخاب خودرو شاهین اتوماتیک با اولویت پاییز و زمستان 1402 اقدام کرده بودند، از سوی این شرکت اعلام شد:

سایپا

 

براساس بخشنامه فروش فوق العاده سایپا، متقاضیان واجد شرایطی که در تاریخ 1402/08/20 پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند، هم‌اکنون امکان واریز وجه و تکمیل ثبت نام سایپا را خواهند داشت. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:شاهین

قیمت انواع شاهین در پاییز 1402

شرکت خودروسازی سایپا، از تاریخ هشتم آبانماه 1402، لیست قیمت انواع شاهین G را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت انواع شاهین - پاییز 1402
مدل قیمت پایه قیمت نهایی
شاهین دستی با ESC 368.723 435.199
شاهین اتومات 545.992 641.718

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

علت تاخیر در تحویل شاهین چیست؟

 

مهر 1402: تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، اعلام کرد شاهین دنده‌ای از اول تیرماه با استاندارد‌های ۸۵ گانه تولید و سامانه تعادل ترمز ESC روی آن نصب شد؛ از آنجایی که برای این خودرو با قطعات مورد استفاده، قیمت گذاری جدید نیاز بود، تحویل آن با تاخیر انجام شد. انتظار برای قیمت گذاری جدید موجب شد تحویل این خودرو با 2 هفته تاخیر همراه شود، اما تا ابلاغ قیمت جدید، در یک هفته  5 هزار و 200 خودرو تحویل داده شد.

وی افزود به دلیل اینکه بابت دیرکرد در تحویل خودرو باید جریمه به مشتری پرداخت می‌کردیم، منتظر تعیین قیمت نماندیم و به قیمت قبل  یعنی 16 درصد افزایش مصوب فروردین، خودرو‌های شاهین را تحویل دادیم به طوری که در یک هفته 5 هزار و 200 خودرو تحویل داده شد.  شاهین بالاترین استاندارد کیفیت را دارد. در این خودرو طرح‌های کیفی انجام شده است به همین دلیل همه استاندارد‌ها را دارد؛ یعنی هم ارتقا کیفیت پیدا کرده است و هم استاندارد 85 گانه را دارد به همین دلیل استقبال عمومی زیادی از آن شد.  امسال در مقایسه با سال گذشته تولید شاهین 78 درصد رشد داشته است که همراه با این رشد تولید رشد تحویل هم اتفاق افتاده است.

 

وی همچنین اشاره کرد تحویل خودرو شاهین اتومات با شاهین دنده‌ای متفاوت است؛ تحویل خودرو شاهین اتومات اکنون نیست، اما به دلیل اینکه بسیاری از مشتریان شاهین دنده‌ای را تبدیل به شاهین اتومات کرده اند، باید بپذیرند که این تحویل همراه با تاخیر خواهد بود، زیرا زمان کافی برای تولید آن نیاز است.

تغییر قیمت شاهین با سیستم ESC

مهر 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌های جدید شاهین G از تاریخ 12 مهرماه، مشخص شده که شرکت سایپا، علی‌رغم نصب سیستم کنترل پایداری (ESC) روی این محصول، اما قیمت آنرا حدود 18 میلیون تومان، کاهش داده است:

تغییر قیمت‌گذاری شاهین G دنده ای
زمان اعلام قیمت قیمت مصوب
6 تیر 1402 425.166 میلیون
12 مهر 1402 407.083 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

افزایش تولید و فاکتور خودرو شاهین

 

مهر 1402: شرکت خودروسازی سایپا، مطلبی را با عنوان «انتقاد از تاخیر در تحویل شاهین G با وجود واریز وجه به حساب خودروساز» منتشر کرده بود و اکنون توضیحاتی را درباره آن ارائه داده است.

گروه خودروسازی سایپا با برنامه تدوین شده، موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 96 درصد افزایش دهد. برنامه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است و این در حالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سایپا در راستای رعایت استانداردهای الزامی، خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)  تولید و در حال حاضر تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه بابت سیستم مذکور تحویل می‌شود. هزینه این سیستم از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد و طی هفته گذشته تاکنون بیش از 4200 دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC مطابق نوبت به نام مشتریان تخصیص و فاکتور شده است. تولید و فاکتور خودروی شاهین‌ در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

تحویل شاهین با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

 

شهریور 1402: حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا، اعلام کرد سایپا با برنامه تدوین شده موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش دهد. برنامه گروه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است و این درحالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود در راستای رعایت استانداردهای الزامی، گروه خودروسازی سایپا، خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)  تولید کرده است. اکنون تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه بابت سیستم مذکور تحویل می شود. هزینه سیستم مذکور از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد.

 
 

طبق گفته‌های وی، طی هفته جاری تاکنون تعداد 4200 دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC مطابق نوبت به نام مشتریان تخصیص و فاکتور شده است. افزایش تولید و فاکتور خودروی شاهین‌ درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و روند روزانه فاکتور خودروهای مشتریان موید نادرستی خبر منتشر شده از سوی برخی افراد در رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

پیش فروش شاهین با موعد پاییز 1403

فراخوان جدید پیش فروش شاهین (فراخوان مرحله 13 فروش عادی سایپا)، ویژه منتخبین مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو که در خردادماه 1402 در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده و خودرو شاهین را با اولویت پاییز 1403 انتخاب کرده‌اند، از سوی شرکت سایپا اعلام شده است. براین اساس، متقاضیان واجد شرایطی که در تاریخ 1402/06/06 پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند، از روز سه‌شنبه مورخ 7 شهریورماه 1402 می‌توانند جهت ثبت نام شاهین و واریز وجه پیش پرداخت، اقدام نمایند:

شاهین
 

شرایط پیش فروش شاهین دستی

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین دستی، قیمت خودرو غیرقطعی بوده و در زمان صدور دعوتنامه مشخص می‌شود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

پیش فروش شاهین با موعد تابستان 1403

 

فراخوان پیش فروش شاهین دستی، ویژه برندگان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو، اعلام شد. براین اساس، متقاضیانی که اولویت ایشان تابستان 1403 تعیین شده و در تاریخ 1402/05/30 پیامک به ایشان ارسال گردیده، از روز دوشنبه مورخ 30 مردادماه، امکان واریز وجه مطابق جدول ذیل را دارند:

شرایط فروش شاهین - مرداد 1402
مدل شاهین G
پیش پرداخت 212.598 میلیون
موعد تحویل خرداد الی شهریور 1403
قیمت نهایی در زمان صدور دعوتنامه

*قیمت‌‌ها برحسب تومان است.

براساس بخشنامه پیش فروش شاهین دستی، متقاضیان واجد شرایط، بعد از دریافت پیامک، می‌توانند به سامانه فروش اینترنتی سایپا مراجعه کرده و جهت واریز وجه پیش پرداخت، اقدام نمایند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

تولید شاهین با سیستم کنترل کشش و پایداری

مرداد 1402: براساس الزامات و قوانین سازمان استاندارد، از اواخر تیرماه سال جاری، خودروسازان موظف هستند اکثر محصولات خود را به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) تجهیز کنند. بر همین اساس، خودرو شاهین، اولین محصول گروه خودروسازی سایپاست که از ابتدای مرداد ماه با استانداردهای ۸۵گانه به تولید رسیده است.

بنابراین طبق اعلام رسمی شرکت سایپا و همچنین کاتالوگ های رسمی این خودرو که در سایت گروه خودروسازی سایپا به نمایش درآمده اند، سایپا شاهین از این پس دارای آپشن هایی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که در نسخه های جدید سیستم ESC یا همان کنترل پایداری (نام ESC مخفف Electronic Stability Control است)، قابلیت کنترل حرکت در سربالایی و کنترل کشش نیز افزوده شده است و خودروهایی که به ESC مجهز هستند، این سیستم ها در آن‌ ها نیز فعال است. با اجرا تمام استانداردها، تیراژ تولید گروه سایپا حفظ خواهد شد و این مجموعه با کاهش تولید روبرو نمی‌شود.

در کاتالوگ جدید شاهین متوجه درج یک ستاره در کنار نام آپشن سانروف خواهید شد. با توجه به آن چه در پایین کاتالوگ ذکر شده است، این ستاره به معنای آن است که در برخی مدل ها احتمالاً سانروف از خودروی شاهین حذف خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها