تعطیلی مدارس | تعطیلی ادارت

خبر فوری از تعطیلی مدارس فردا 14 آذر ماه | مدارس و ادارات فردا تعطیل است؟

جزئیات جدید از تعطیلی مدارس و ادارات اصفهان و تهران

خبر فوری از تعطیلی مدارس فردا 14 آذر ماه | مدارس و ادارات فردا تعطیل است؟
| کد مطلب: ۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: فردا تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرهای اصفهان، فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، برخوار، مبارکه، زرین‌شهر و فولادشهر به‌خاطر آلودگی هوا غیرحضوری است.

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر روی ۱۸۰ (AQI)  قرار دارد و شرایط برای عموم شهروندان بازهم ناسالم است.

به گزارش ایرنا؛ براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۰ آذر، شاخص کیفی هوای اصفهان با میانگین ۱۸۴ (AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار داشت.

اکنون شرایط آلودگی در میرزا طاهر، میدان انقلاب و کُردآباد به رنگ بنفش و بسیار آلوده در آمده است. ایستگاه سنجش کیفیت هوا، در میرزاطاهر عدد ۲۸۶ (AQI)، میدان انقلاب عدد ۲۲۳ (AQI) و در منطقه کردآباد عدد ۲۰۳ (AQI) را نشان می دهد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در زینبیه ۱۶۹ (AQI)، بزرگراه شهید خرازی ۱۶۶ (AQI)، پارک زمزم ۱۵۲ (AQI)، دانشگاه صنعتی ۱۷۹ (AQI)، سپاهان شهر ۱۵۵ (AQI)، رهنان ۱۶۶ (AQI)، کاوه ۱۶۲ (AQI) و فرشادی ۱۷۳ (AQI) ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی اصفهان نیز پیش از این؛ از غبارآلود بودن آسمان در مناطق مرکزی استان اصفهان و کاهش دید تا اواسط هفته آینده به ویژه در نیمه اول روز خبر داده بود.

هوای کلانشهر اصفهان برای روز جمعه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش ملایم باد در مناطق مرکزی هوای آلوده پیش بینی شده است.

خبر فوری از تعطیلی مدارس

با توجه به آلودگی هوا تا اواسط هفته آینده، توصیه شده است که ساکنان اصفهان به‌ویژه گروه های آسیب پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق(ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

برای بسیاری از والدین و دانش آموزان این سوال پیش آمده است که آیا فردا شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ مدارس شهر‌های استان تهران به علت یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر، فردا شنبه یازدهم آذر ۱۴۰۲ همه مدارس استان تهران باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی فردا نیست.

مگر اینکه تا قبل از فردا شدت آلودگی یا برودت هوا طوری باشد که مدارس تعطیل شود، آن وقت هر اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر بشود و ما هم در همین خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین