کد خبر: 695751
تاریخ انتشار :

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حمله اسرائیل به بیمارستان «کمال عدوان» غزه

جنگ اسرائیل و حماس وارد پنجاه و نهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حمله اسرائیل به بیمارستان «کمال عدوان» غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع خبری در نوار غزه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، الجزیره از دهها شهید ومجروح در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان غزه خبر داد.

براساس این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی نزدیکی ورودی بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیه در شمال نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن دهها نفر شهید و مجروح شدند.

هنوز آمار دقیقی از میزان تلفات اعلام نشده است.

شبکه المیادین نیز گزارش داده است که اشغالگران مسجد الشماع در محله الزیتون در مرکز شهر غزه را بمباران کردند.

حماس: ارتش اشغالگر به 14 بیمارستان به طور مستقیم حمله کرده است

دفتر رسانه ای حماس در غزه اعلام که ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ به 14 بیمارستان به طور مستقیم حمله کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر رسانه‌ای دولت حماس در غزه ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه تاکید کرد که بمباران بیمارستان کمال عدوان توسط ارتش اشغالگر نقض جدی قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

دفتر رسانه‌ای غزه اضافه کرد: بمباران بیمارستان کمال عدوان حاکی از وجود طرح یکپارچه اسرائیل برای نابودی بخش درمانی و بهداشتی غزه است.

این نهاد فلسطینی در غزه می‌گوید، «ارتش» اشغالگر بیش از 14 بیمارستان را در استان های غزه و شمال غزه به طور مستقیم بمباران کرده است.

الجزیره شامگاه گذشته به وقت محلی از دهها شهید و مجروح در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان غزه خبر داد.

براساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیکی ورودی بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیه در شمال نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن دهها نفر شهید و مجروح شدند.

هنوز آمار دقیقی از میزان تلفات اعلام نشده است.

عقب‌نشینی ۷۰درصد از نظامیان صهیونیست از شمال غزه/ ارتش صهیونیستی: هدف، ترور همه رهبران حماس است

یکی از اعضای گردان‌های عزالدین القسام از عقب‌نشینی ۷۰ درصد از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از شمال نوار غزه به دلیل شکست عملیات آنها و مقابله نیروهای مقاومت فلسطین خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع در گردان‌های قسام اعلام کرد که ۷۰ درصد نیروهای اشغالگر به سبب شکست عملیات خود در شمال نوار غزه و ضربات سخت و کاری مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

به گزارش الجزیره، وی گفت که ۷۰ درصد از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در عملیاتشان و حملات نیروهای مقاومت، از شمال غزه عقب‌نشینی کردند.

منبع مذکور در ادامه گفت که این عقب‌نشینی همزمان با آتش بس آغاز شد و با حملات مقاومت طی دو روز اخیر شتاب گرفت.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی اکنون در جنوب غزه همزمان با عملیات مانور محدود در شمال، متمرکز شده است.

از طرفی دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که به طور شبانه‌روزی در تعقیب رهبران حماس و ترور آن‌ها هستیم.

هاگاری گفت که رهبران حماس در غزه را زیر نظر داریم و هدف ما ترور همه آن‌ها از جمله یحیی السنوار است.

شمار شهدای غزه به ۱۵۵۲۳ نفر رسید

شمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون به ۱۵۵۲۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربی از افزایش شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۵۵۲۳ نفر خبر دادند. 

بنابر گزارش شبکه المنار، با گذشت ۵۸ روز از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، شمار شهدا به ۱۵۵۲۳ رسید که ۶۶۰۰ نفر آن‌ها کودک و ۴۳۰۰ نفر نیز زن هستند. 

در نتیجه حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه همچنین ۴۱۳۱۶ نفر زخمی و ۷۵۰۰ نفر نیز مفقود شده‌اند. 

از سوی دیگر خان یونس از روز جمعه گذشته هدف حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و در همین ارتباط سخنگوی یونیسف اعلام کرد که جنوب غزه در معرض شدیدترین بمباران قرار دارد و منجر به تلفات سنگین در میان کودکان شده است. 

شبکه سعودی العربیه گزارش داد که تانک‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه(دیروز) پس از آغاز حملات زمینی در خان یونس، پایگاه‌هایی در شمال این شهر را هدف حمله قرار داده‌اند. 

سنگین‌ترین تلفات تاریخ رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر نظامی صهیونیستی گفت که نظامیان این رژیم در ۲۴ ساعت گذشته سنگین‌ترین حجم تلفات تاریخ خود را در غزه تجربه کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای الصباح المصری، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از برهام مئیر تحلیلگر نظامی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در نوار غزه منهدم شده است.

این تحلیلگر رژیم صهیونیستی افزوده است که ۷۵ نظامی هم کشته شدند که این حجم از تلفات در تاریخ این رژیم بی‌سابقه بوده است.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۳ نظامی دیگر این رژیم در جنگ غزه و زخمی شدن یک نظامی دیگر اعتراف کرد.

بر اساس این گزارش، گروهبان یکم نیریا شاعر (ذخیره) ۳۶ ساله از نیروهای گردان ۶۶۵۵ تیپ ۵۵، سرگرد بن زوسمان (ذخیره) ۲۲ ساله از نیروهای گشت گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ لشکر مهندسی رزمی و گروهبان بنیامین یهوشوع نیدهام ۱۹ ساله از نیروهای گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ لشکر مهندسی رزمی، روز گذشته در نبردهای غزه کشته شدند.

این در حالی است که طی ساعات گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در شمال و جنوب غزه همزمان با حملات شدید هوایی این رژیم به بخش‌های مختلف این باریکه گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

کشته و مجروح شدن ۲ اردنی در غزه و واکنش امان​

وزارت خارجه اردن از کشته و مجروح شدن دو تبعه این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که یک اردنی در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌اش در غزه کشته شد.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که برادر این اردنی نیز در جریان این حمله مجروح شده و در بیمارستان «المعمدانی» در حال درمان است.

سفیان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن در این باره گفت: اردن پیگیر تبعه مجروح در غزه بوده و درصدد انتقال پیکر اردنی کشته شده و برادر مجروح وی به بیمارستان صحرایی این کشور و از آنجا به اردن است.

القضاه تاکید کرد: اردن رژیم اشغالگر را مسؤول کامل این اتفاق و ایمنی تمامی شهروندان اردنی در نوار غزه می‌داند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد که کارشناسان آن را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه را به همراه داشت و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵ هزار و ۵۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها