کد خبر: 696463
تاریخ انتشار :

رصد / حقیقت پور:

عواملی در دولت مشغول تحرک انتخابی‌اند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر اقدامی که تولید هیجان و شور و رقابت کند مقبول است ، هر اقدامی که شائبه لطمه زدن به آرای مردم و جابه جایی و مهندسی آرا را ایجاد کند محکوم است.

عواملی در دولت مشغول تحرک انتخابی‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: رئیس جمهور اخیرا اعلام و تاکید کرد مع «دولت در انتخابات دخالت ندارد». اما هنوز چندروزی از این صحبت رئیس جمهور نگذشته بود که سخنگوی شریان گفت «اولین راهبرد ما رقابت انتخاباتی در درون جبهه انقلاب است». در اینکه هر مجموعه سیاسی آزادی دارد در چارچوب قانون فعالیت انتخاباتی انجام دهد، شکی نیست اما به اعتقاد بسیاری از سیاسیون و تحلیلگران پشت شریان ‌به دولت سیزدهم گرم است چراکه اعضای شورای مرکزی این مجموعه نزدیکی مشهودی با وزرا و معاونین رئیس جمهور دارند.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با «فردا» درباره نگاه دولت سیزدهم به انتخابات مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب بر امنیت و سلامت انتخابات تأکید کردند. معقول و مناسب این است که رئیس جمهور بگوید «سهم دولت در اجرای این سخن رهبری این است که انتخابات را پر امنیت و پر سلامت برگزار کند» بنابراین انتظار می رود دولت در این رابطه سازوکارهای مناسبی را بگذارد تا مردم از سلامت انتخابات مطمئن شوند چون رأی مردم حق الناس است و نباید هیچ اشکالی در آن پیش بیاید.  وی با بیان اینکه دولت حتما نباید در مهندسی انتخابات به این معنی که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید دخالت کند، افزود: هرچند آقای رئیس جمهور اعلام کرد «دولت در انتخابات دخالت نمی کند» اما این سخن قابل قبول نیست. اگر دولت سیزدهم قصدی برای دخالت در انتخابات مجلس ندارد چرا معاون پارلمانی رئیس جمهور یک ماه پیش در یک گردهمایی انتخاباتی شرکت کرد؟ اگر او خودسر به آن اجلاس انتخاباتی رفت، انتظار آن بود که رئیس جمهور با معاونش برخورد می کرد. اگر رفتن معاون پارلمانی رئیس جمهور به آن اجلاس مأموریتی از جانب رئیس جمهور بود پس این صحبت آقای رئیسی درباره عدم دخالت در انتخابات پذیرفته نیست. 

این فعال سیاسی اظهار کرد: ما اطلاعات داریم نه تنها شریان بلکه عواملی دیگر در دولت مشغول انتخاب نامزد و برگزاری کنگره انتخاباتی هستند و برای اهداف انتخاباتی شان دائم این طور و آن طور می روند. هر اقدامی که تولید هیجان و تولید شور و رقابت کند مقبول است اما هر اقدامی که شائبه لطمه زدن به آرای مردم و جابه جایی و مهندسی آرا را ایجاد کند محکوم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها